1/12
Przez koronawirusa popularność pracy zdalnej wzrosła...
fot. Jan Baborak/ Unsplash.com

Przez koronawirusa popularność pracy zdalnej wzrosła skokowo. Dla osób, które przeszły na home office, kluczowe są: zarządzanie czasem i organizacja miejsca pracy.

Oto 10 zasad, które pozwolą zwiększyć efektywność pracy zdalnej.

2/12
Pracownicy zdalni robią przerwy od pracy częściej niż...
fot. Pxhere.com

10. Kontroluj czas przerw od pracy

Pracownicy zdalni robią przerwy od pracy częściej niż pracownicy stacjonarni - podkreślają autorzy badania zrealizowanego dla serwisu Airtasker. Wynika to stąd, że w domu czy innym miejscu poza biurem czujemy się swobodniej niż na terenie zakładu pracy.

Różnice w długości przerw nie są jednak duże. Pracownik stacjonarny poświęca na nie średnio 22 minuty, a pracownik zdalny – 27 minut dziennie. Co więcej, niektóre badania sugerują, że efektywność pracy w domu może być wyższa ze względu na niższy poziom stresu niż w biurze.

3/12
Osobom, które rozpoczynają pracę zdalną, często trudno jest...
fot. Pxhere.com

9. Nie dziel pracy zdalnej z innymi obowiązkami w domu

Osobom, które rozpoczynają pracę zdalną, często trudno jest oprzeć się pokusie, aby nie zajmować się w trakcie dnia innymi rzeczami, np. gotowaniem. Po pierwsze, mają dużą swobodę działania, po drugie, w związku z zagrożeniem epidemii koronawirusa, duża część pracowników przestała stołować się na mieście i stanęła przed koniecznością samodzielnego przyrządzania posiłków.

Aby nie trwonić czasu przeznaczonego na pracę na inne zajęcia, warto przygotować sobie obiad dzień wcześniej oraz zająć się bieżącymi obowiązkami poza godzinami pracy.

4/12
Wielu pracowników biurowych, którzy dotychczas wykonywali...
fot. Pxhere.com

8. Uzgodnij czas i miejsce pracy z pracodawcą

Wielu pracowników biurowych, którzy dotychczas wykonywali swoje obowiązki w siedzibie firmy, przestrzega dotychczas obowiązujących godzin pracy. Jeżeli jednak sytuacja rodzinna w czasach pandemii koronawirusa koliduje z życiem zawodowym, warto porozmawiać o tym z pracodawcą i poprosić o elastyczne godziny pracy. Pracownik nie powinien wprowadzań ich samodzielnie bez wcześniejszych uzgodnień z przełożonym.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

20 lat Polski w Unii Europejskiej. Tak się wtedy ubieraliśmy. Pamiętacie tamte czasy?

20 lat Polski w Unii Europejskiej. Tak się wtedy ubieraliśmy. Pamiętacie tamte czasy?

Wiosenne stylizacje Agaty Dudy to hit! Możesz je zakładać nie tylko do pracy

Wiosenne stylizacje Agaty Dudy to hit! Możesz je zakładać nie tylko do pracy

Z takimi dodatkami na pewno zwrócisz na siebie uwagę! Zobacz, co założyła Ewa Minge

Z takimi dodatkami na pewno zwrócisz na siebie uwagę! Zobacz, co założyła Ewa Minge

Zobacz również

20 lat Polski w Unii Europejskiej. Tak się wtedy ubieraliśmy. Pamiętacie tamte czasy?

20 lat Polski w Unii Europejskiej. Tak się wtedy ubieraliśmy. Pamiętacie tamte czasy?

Niezwykły lot z Warszawy do Krakowa. Kapitan oświadczył się na pokładzie samolotu

Niezwykły lot z Warszawy do Krakowa. Kapitan oświadczył się na pokładzie samolotu