reklama

„Innowacyjność i zrównoważony rozwój to klucz do sukcesu Procter & Gamble”

Materiał informacyjny Procter & Gamble Zaktualizowano 
W innowacje inwestujemy rocznie ponad dwa miliardy dolarów. Wszystko po to, by oferować klientom dokładnie to, czego potrzebują - mówi Magdalena Zawadzka-Kiczko, IT Associate Director w Procter & Gamble.

Jak ważna dla firmy Procter & Gamble jest kwestia ochrony środowiska?

Celem, który stawiamy sobie jako firma, jest poprawa jakości życia naszych konsumentów. W dzisiejszych czasach co raz lepiej rozumiemy, jak niezwykle istotna jest kwestia zadbania o to, w jakim środowisku funkcjonujemy. W Procter & Gamble podchodzimy do tej kwestii bardzo poważnie, zresztą zawsze powtarzamy, że jedna z naszych zasad brzmi: "Do, what is right", czyli "Rób to, co jest właściwe". To dotyczy także tego, jaki ślad pozostawiamy w środowisku naturalnym - jaki ślad pozostawiają nasze produkty..

Jakie działania w tej kwestii podejmujecie?

W 2018 roku ogłosiliśmy Strategię Zrównoważonego Rozwoju "Ambition 2030", w której zawarliśmy cele, które chcemy zrealizować do 2030 roku w obszarze zrównoważonego rozwoju. To drugi taki program - poprzedni dotyczył zadań, które planowaliśmy do roku 2020, ale cele w nim zawarte zrealizowaliśmy na tyle wcześnie, by móc ogłosić program "Ambition 2030" wprowadziliśmy już w 2018 roku.

O czym mówi Strategia Zrównoważonego Rozwoju „Ambition 2030”?

Obejmuje on wiele aspektów naszej działalności, podając konkretne cele, które chcemy osiągnąć w każdym z omawianych obszarów. programie Założyliśmy w nim na przykład, że do 2030 roku wszystkie nasze opakowania będą nadawały się do recyklingu, dodatkowo będą zawierały min. 20% plastiku pochodzącego z recyklingu. Do 2030 roku wszystkie nasze fabryki będą też działały w systemie "zero waste", czyli nie będą wysyłały śmieci na wysypiska. Przy okazji, warto powiedzieć, że wszystkie trzy fabryki, które mamy w Polsce już w tym systemie działają. Staramy się jak najlepiej zrozumieć potrzeby naszych konsumentów, tym samym staramy się by nasze produkty pomagały im dokonywać odpowiedzialnych wyborów. Przykładowo, korzystając z kapsułek do prania Ariel, możemy prać nasze ubrania w niskich temperaturach iw krótkich cyklach prania , dzięki czemu w drastyczny sposób zredukujemy ilość używanej energii. Jeżeli weźmiemy pastylkę Fairy do zmywarki, to możemy umyć naczynia bez namaczania, co oznacza, że zużyjemy o wiele mniej wody. Konsumenci, wybierając nasze produkty, mogą w codziennym funkcjonowaniu przyczyniać się do zmniejszania zanieczyszczenia środowiska i zużycia wody.

Ale prowadzicie też działania mające na celu ogólne zmniejszenie zanieczyszczenia na świecie.

Dokładnie tak, wiemy, jak wielkim problemem jest plastik, który trafia do mórz i oceanów. We współpracy z naukowcami i organizacjami pozarządowymi znaleźliśmy sposób by ten plastik przetworzyć i wykorzystać. Dzięki temu dwa lata temu wprowadziliśmy na rynek szampon Head & Shoulders w nowej butelce , która jest całkowicie zrobiona z plastiku zebranego na plażach. Tym samym, nie powstają nowe odpady plastikowe ale także sprzątamy to, co już do środowiska trafiło. Takich butelek trafiło do tej pory na rynek milion sztuk.

Oprócz ochrony środowiska, Procter & Gamble angażuje się też bardzo mocno w rozwój nowoczesnych technologii.

To prawda. W Procter & Gamble wierzymy, że naszym szefem jest nasz klient. Więc my, jako dział IT, wdrażający nowe technologie i budujący nowe rozwiązania, tworzymy je z myślą o tym, aby one służyły naszemu klientowi.

Trudno jest połączyć tradycję, historię i wizję firmy z rozwijającymi się bardzo dynamicznie innowacjami?

Przez 180 lat historii naszej firmy, innowacje stale były jej częścią. Trzymamy się tego, żeby nowe technologie zapewniały zrealizowanie misji, którą nasza firma sobie stawia.

Jak wiele Procter & Gamble inwestuje w innowacje i nowe technologie?

W skali gobalnej przeszło 2 mld dolarów rocznie inwestujemy w tworzenie innowacji, zarówno produktowych, jak i przemysłowych Warszawa odgrywa w tym zakresie ważną rolę ze względu na drugi co do wielkości hub IT, który tu właśnie ulokowaliśmy. Tworzymy w nim innowacje z obszaru nowych technologii na potrzeby całej firmy, w skali światowej.

Poproszę o przykład takiej innowacji.

Doskonałym przykładem może być elektryczna szczoteczka Oral B, która sama w sobie jako produkt, była innowacją. Natomiast dzięki nowym technologiom stworzyliśmy mobilną aplikację, której współautorami byli eksperci IT z Polski. Aplikacja łączy się ze szczoteczką w momencie szczotkowania zębów i wyświetla nam informacje dot. procesu czyszczenia- miejsca szczotkowania i siły nacisku ittd. Dzięki temu jej użytkownik może znacznie lepiej kontrolować proces czyszczenia zębów, a co za tym idzie – lepiej zadbać o ich zdrowie.

Od kiedy aplikacja funkcjonuje i ile osób z niej korzysta?

Aplikacja jest dostępna od 4 lat na polskim rynku i jest nieustannie doskonalona, na zasadzie update’ów systemu. W skali globalnej korzystają z niej miliony użytkowników.

Rynek nowych technologii rozwija się tak dynamicznie, że chyba ciężko przewidzieć, w jakim kierunku podąży? W Procter & Gamble zastanawiacie się nad tym, czy może reagujecie na bieżąco na zmieniającą się sytuację?

To prawda, żyjemy w czasach, w których technologie rozwijają się z niespotykana szybkością. Trudno więc powiedzieć z dużą pewnością, w jakim kierunku będą podążały zmiany. Staramy się jednak za nimi nadążać, i korzystać z wszelkich możliwości, które one dają. Jedną z metod, która bardzo nam w tym pomaga jest współpraca ze startupami. Wspólnie tworzymy rozwiązania, które z jednej strony wykorzystują znajomość nowych technologii i zdolność do nieszablonowego myślenia, które przynoszą ze sobą startupy, a z drugiej mają do dyspozycji znajomość rynków i konsumentów, doświadczenie biznesowe i skalę naszej firmy. Obydwie strony czerpią korzyści z tej relacji, ale głównym beneficjentem jest nasz konsument.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3