Jajka wielkanocne jako pyszne i zdrowe dania na świąteczne śniadanie. Proste pomysły na jaja faszerowane, w koszulkach i pastę jajeczną

Anna Rokicka-Żuk
Anna Rokicka-Żuk
Jajka to produkt zdrowy i wartościowy. Dobrze jest jeść je regularnie, ale z umiarem. Większości osób nie zaszkodzi jednak spróbowanie od święta kilku dań jajecznych. Sprawdź na kolejnych slajdach pomysły na jajka w pysznych i zdrowych wersjach. Tych klasyków nie może zabraknąć na wielkanocnym stole!
Jajka to produkt zdrowy i wartościowy. Dobrze jest jeść je regularnie, ale z umiarem. Większości osób nie zaszkodzi jednak spróbowanie od święta kilku dań jajecznych. Sprawdź na kolejnych slajdach pomysły na jajka w pysznych i zdrowych wersjach. Tych klasyków nie może zabraknąć na wielkanocnym stole! Krasimir Kanchev/Getty Images
Udostępnij:
Jajka to nieodłączny element wielkanocnego śniadania i potraw spożywanych w okresie Wielkanocy. Choć kiedyś nie cieszyły się dobrą sławą, teraz uważane są zdrowe. Nie tylko obfitują w cenne związki odżywcze i sycą – ich jedzenie może chronić przed chorobami, nie powodując miażdżycy ani chorób serca. Większość osób może jeść jaja nawet codziennie, a także nie odczuć skutków nadmiaru ten raz w roku. Sprawdź pomysły na pyszne, atrakcyjne i zdrowe dania z jajek, które warto przygotować na odświętny posiłek.

Jajka są zdrowe, choć oczywiście jedzone w rozsądnych ilościach. Nie szkodzą przy tym sercu, jak to kiedyś sugerowano w związku ze sporą zawartością cholesterolu. Wykazano jednak, że jego poziom we krwi tylko w ok. 1/5 zależy od diety, a reszta tego składnika jest stale wytwarzana w wątrobie i jelitach. Na stężenie cholesterolu we krwi wpływa zaś głównie stan metaboliczny organizmu. Osoby zdrowe mogą pozwolić sobie na jedzenie jajka nawet codziennie, choć w okresie przedwielkanocnym warto zostawić sobie ich tygodniowy limit na świąteczne śniadanie, bo na jednej sztuce na pewno się nie skończy!

Warto wiedzieć, że regularna konsumpcja jajek wpływa korzystnie na organizm, m.in. wspomaga metabolizm, obniża poziom glukozy na czczo i cholesterolu we krwi – parametrów, od których zależy rozwój cukrzycy i miażdżycy. Pomaga przy tym utrzymać mniejszy poziom stanu zapalnego w organizmie i niższą masę ciała. Właśnie dlatego warto sięgać po jajka nie tylko od święta.

Przeczytaj także:

Pocieszający jest też fakt, że dzisiejsze jaja kurze zawierają o 10 proc. mniej cholesterolu niż jeszcze 30 lat temu. Mają przy tym o 1/5 mniej tłuszczu w postaci nasyconych kwasów tłuszczowych i dostarczają o 13 procent mniej kalorii. Są przy tym bogatsze w rozpuszczalną w tłuszczach witaminę D oraz cenny pierwiastek antyoksydacyjny, jakim jest selen.

Sprawdź, jak przyrządzić jajka na Wielkanoc, by były pyszne i zdrowe!

Dowiedz się więcej na temat:

Materiały promocyjne partnera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Materiał oryginalny: Jajka wielkanocne jako pyszne i zdrowe dania na świąteczne śniadanie. Proste pomysły na jaja faszerowane, w koszulkach i pastę jajeczną - Strona Zdrowia

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Strona Kobiet
Dodaj ogłoszenie