Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Kabriolet. Ponad 400 KM mocy i bogate wyposażenie

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Nowy CLE 53 4MATIC+ wykorzystuje udoskonaloną wersję 3,0-litrowego rzędowego silnika o 6 cylindrach (oznaczenie M256) z turbodoładowaniem.
Nowy CLE 53 4MATIC+ wykorzystuje udoskonaloną wersję 3,0-litrowego rzędowego silnika o 6 cylindrach (oznaczenie M256) z turbodoładowaniem. Mercedes
Nowy Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Kabriolet dołącza do roadstera SL jako drugi otwarty model Mercedes-AMG. Sprawdzamy co ma do zaoferowania i jak jest wyposażony.

Zauważyć możemy liczne elementy charakterystyczne dla wydania AMG, na czele z osłoną chłodnicy. Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są reflektory DIGITAL LIGHT, z funkcją projekcji lub bez. Wzornictwo przedniego pasa dopełniają duży centralny wlot powietrza, który razem z osłoną chłodnicy wpisuje się w kształt litery A, oraz zewnętrzne wloty – każdy z dwiema poziomymi listwami. Listwa spoilera na pokrywie bagażnika jest lakierowana na odcień nadwozia, ale w ramach pakietu stylistycznego AMG występuje także w kolorze czarnym.

W kabinie wzrok przyciągają wolnostojący, cyfrowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej 12,3 cala oraz centralny 11,9-calowy ekran w pionowym formacie. Zdecydować można się na opcjonalne dynamiczne nastrojowe oświetlenie w 64 kolorach. Świetlne pasy biegną od kokpitu przez drzwi i tylne panele boczne aż za tylne siedzenia. Aby zapobiec nadmiernemu nagrzewaniu się tapicerki i wnętrza fotele pokrywa specjalna powłoka, która odbija promieniowanie słoneczne w zakresie bliskiej podczerwieni.

Zamawiając opcjonalny pakiet kierowcy AMG, elektroniczne ograniczenie prędkości maksymalnej do 250 km/h można podnieść do 270 km/h.
Zamawiając opcjonalny pakiet kierowcy AMG, elektroniczne ograniczenie prędkości maksymalnej do 250 km/h można podnieść do 270 km/h. Mercedes

Wysoki poziom komfortu podczas jazdy ze złożonym dachem zapewniają elektrycznie sterowany system owiewek AIRCAP® oraz ogrzewanie i wentylacja okolic szyi AIRSCARF. Dach otwiera się i zamyka w ciągu 20 sekund, na postoju lub podczas jazdy z prędkością do 60 km/h. Po raz pierwszy jego sterowanie jest w pełni elektryczne, dzięki czemu mechanizm pracuje jeszcze ciszej. Montowana w standardzie całkowicie elektryczna przegroda oddziela złożony dach od reszty bagażnika.

ZOBACZ TAKŻE: Najsłynniejsze radiowozy polskiej milicji. Zobacz czym jeździli mundurowi w PRL

Nowy CLE 53 4MATIC+ wykorzystuje udoskonaloną wersję 3,0-litrowego rzędowego silnika o 6 cylindrach (oznaczenie M256) z turbodoładowaniem. Najnowsze wydanie tej jednostki – M256M – cechuje się przede wszystkim zoptymalizowanymi komorami spalania z przeprojektowanymi otworami dolotowymi i wylotowymi. Zakres zmian obejmuje także nowe pierścienie tłokowe, zmodyfikowany układ wtrysku oraz nową turbosprężarkę o zwiększonym ciśnieniu doładowania (1,5 zamiast 1,1 bara). Skutkuje to wyższym maksymalnym momentem obrotowym, który teraz wynosi 560 Nm w trybie ciągłej pracy oraz 600 Nm w trybie overboost (przez maksymalnie 10 sekund). Sześciocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 3,0 l osiąga moc 330 kW (449 KM); wspomaga go tradycyjna turbosprężarka oraz dodatkowa sprężarka elektryczna.

W kabinie wzrok przyciągają wolnostojący, cyfrowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej 12,3 cala oraz centralny 11,9-calowy ekran w pionowym formacie.
W kabinie wzrok przyciągają wolnostojący, cyfrowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej 12,3 cala oraz centralny 11,9-calowy ekran w pionowym formacie. Mercedes

Zamawiając opcjonalny pakiet kierowcy AMG, elektroniczne ograniczenie prędkości maksymalnej do 250 km/h można podnieść do 270 km/h.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty