„Spędzajmy wspólnie czas”

Artykuł sponsorowany Kinderkraft

Na pytania odpowiada Joanna Jóźwiak, Communication Manager marki Kinderkraft. Od ponad 10 lat zdobywa doświadczenia w dziedzinie marketingu. Prywatnie czas wolny spędza na wycieczkach górskich lub spływach kajakowych.



Mamy trudny zarówno dla rodzin, jak i przedsiębiorstw rok 2020. Co dzisiaj jest najważniejszą wartością Kinderkraft? Jak do tego tematu podchodzi marka i co w jej podejściu jest w tym czasie szczególnie istotne?

Uczciwość - to jest nasza stała i główna zasada w podejściu do klientów. Kierujemy się nią od początku istnienia firmy. Klienci zawsze mogą na nas polegać we wszystkich procesach - od doradztwa, zakupów, po sytuacje problemowe. Wiemy, że macierzyństwo i ojcostwo nie zawsze są łatwe – szczególnie teraz, kiedy przez kilka tygodni z rzędu jesteśmy zamknięci w domach, przechodzimy kwarantanny, nie możemy podróżować tam dokąd byśmy chcieli, musimy trzymać się reżimu sanitarnego. Kinderkraft dokłada wszelkich starań, aby ułatwić ten czas rodzicom. Zdajemy sobie sprawę, że kiedy maluch rozpoczął już wspólną przygodę z mamą i tatą zwaną „uwaga rosnę”, dni uciekają bardzo szybko, a większość naszych klientów pod koniec dnia zasypia na stojąco. Szanując ich czas, odpisujemy jak najszybciej na wszystkie zapytania, wysyłamy produkty lub realizujemy reklamacje.
Doświadczenia rodziców z marką mają być takie jak nasze produkty: easy, mobile i smart.

Jak długo Kinderkraft walczy już o serca rodziców?

Kinderkraft towarzyszy rodzicom już od 9 lat. Marka jest obecnie dostępna nie tylko w większości krajów Europy, ale też w krajach Azji (m.in. w Chinach, Tajlandii). Sporo wiedzy czerpaliśmy przez te lata właśnie od rodziców. To dzięki nim linie produktowe rozwijają się tak prężnie. To rodzice wskazują nam, co przydałoby się zmienić czy usprawnić.

Miło jest, że klientki doceniają naszą markę nie tylko za jakość produktów, ale też za sprawną obsługę klienta. Tymi pozytywnymi opiniami dzielą się chętnie w grupach tematycznych i na forach internetowych. Na przykład ostatnio jedna z mam opowiadała o swoim teście wózka w sklepie, podczas którego zachwyciła się tym, że można go szybko złożyć jedną ręką.

Serca rodziców podbijamy też, zapewniając bezpieczeństwo .Rodzice kupując nasze produkty, obdarzają nas zaufaniem, którego nie możemy zawieść. Aby wprowadzić produkty na rynek, musimy mieć pewność, że spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa. Testy wykonujemy w renomowanych laboratoriach takich jak uznany na całym świecie INTERTEK. Weryfikujemy też na bieżąco wybrane partie produktów dostępnych w sprzedaży, by mieć pewność, że dostarczane do rąk klientów rozwiązania są bezpieczne dla ich pociech. Warto dodać, że rodzice otrzymują możliwość skorzystania z wydłużonej 10-letniej gwarancji na nasze produkty. Wystarczy zarejestrować na naszej stronie internetowej zakupiony w dowolnym miejscu produkt.

No właśnie, sprzedajecie swoje produkty na całym świecie. Czy dalej klienci uważają Was za niemiecką markę?

Bywa i tak. Śmiejemy się w zespole, że dzielimy doświadczenia takich marek jak Reserved, Krüger&Matz, czy Gino Rossi. Wszystkie produkty posiadają jednak polskie serce, bo zostały zaprojektowane w Poznaniu. W Kinderkraft mamy doświadczony zespół pracowników. Większość z nich to również zaangażowani w rozwój firmy rodzice, których życiowe doświadczenia są dla nas także inspiracją. Czasem spotykamy się z opinią: „Jaka to polska marka, jak produkuje w Chinach”. Nie zgadzam się nigdy z tym stereotypem. To jakby negować jakość iPhone’a i jego pochodzenie z Doliny Krzemowej tylko dlatego, że realizuje produkcję w ultranowoczesnych azjatyckich fabrykach. U nas myśl technologiczna oraz nadzór produkcyjny znajduje się w Polsce, w naszej centrali. Regularnie też organizujemy kontrole jakości w każdej z naszych fabryk, nawet jeśli są one zlokalizowane w Chinach.

Marka, którą rozwijasz, podpisuje się hasłem „Discover the world together” (ang. razem odkrywajcie świat). Co to oznacza dla Ciebie?

Zarówno dla mnie jak i dla firmy oznacza dokładnie to samo - tworzenie produktów w taki sposób, aby ułatwiały rodzicom i dzieciom wspólne odkrywanie codzienności w sposób, który będzie dla nich najprzyjemniejszy. Stworzenie rozwiązań, które ułatwią odkrywanie świata, gdziekolwiek by on się znajdował - zarówno świata domowego, jak i tego poza domem rodzinnym.

Dlatego szukamy delikatnych materiałów oraz odpowiedniego wzornictwa, które będą atrakcyjne dla najmłodszych. Rodziców staramy się zadowolić, oferując w pełni bezpieczne dla dzieci, a jednocześnie proste w użytkowaniu rozwiązania. Tak, aby w łatwy sposób mogli je spakować i zabrać do samochodu lub przemieszczać w miejscu zamieszkania.

Czego w dzisiejszych produktach dla dzieci szukają rodzice?

Aby poznać odpowiedź na to pytanie jako marka wsłuchujemy się w głosy osób korzystających z produktów Kinderkraft. Obserwujemy rozmowy na forach internetowych i w grupach social mediowych. Zarówno opinie pozytywne, jak i negatywne są dla nas bardzo istotne - dzięki nim doskonalimy nasze produkty. Takim przykładem może być jeden z naszych modeli wózków – spacerówka GRANDE LX. Położyliśmy w nim nacisk na rozwiązania najbardziej potrzebne rodzicom. Zaproponowaliśmy solidny model wózka spacerowego, stawiając na mocną i trwałą konstrukcję, dodaliśmy do tego komplet kół z nieprzebijalnej gumy klasy premium, a także daszek wykonany z wodoodpornego materiału, wyposażonego także w ochronę przed promieniami UV. To wszystko dało gwarancję komfortu jazdy zarówno, rodzicom jak i maluchom.

Czy cena produktów jest ważna? Czy przy zakupie artykułów dla dzieci rodzice przestali zwracać na nią uwagę?

Wybierając produkty dla dzieci, rodzice kierują się przede wszystkim bezpieczeństwem zastosowanych rozwiązań, a także ich funkcjonalnością. Będąc jednocześnie smart shopperami , postarają się znaleźć takie produkty, które zaoferują im te rozwiązania w rozsądnej cenie. Nasze produkty powstają właśnie w takiej formule: łączą wysoki poziom bezpieczeństwa, atrakcyjny design, łatwość użytkowania i dostępność cenową. Wiemy jednak, że dobry produkt dzisiaj nie wystarczy. Dla współczesnych klientów ważny jest też kontakt klientów z marką, a dokładnie to, czy jest szybki, łatwy i bezproblemowy oraz to w jaki sposób zachowa się marka w razie zgłoszeń reklamacyjnych. Możemy poszczycić się faktem, że rodzice pozostawiają pozytywne komentarze dla naszej infolinii, która stara się rozwiązać każdy problem w ciągu 24h. Podobnie jak przy rozmowach za pośrednictwem mediów społecznościowych. Taki tryb pracy to dla nas priorytet.

Na co rodzice powinni zwracać uwagę przy wyborze wózka spacerowego?

Zacznijmy od tego, że wózek spacerowy powinien zapewniać maksimum komfortu maluszkowi i jego najbliższym.

Ponieważ spacery z dzieckiem odbywają się nie zawsze po równym chodniku, ale też w lesie lub na innych wyboistych nawierzchniach, warto zwrócić uwagę na to, czy wszystkie 4 koła wózka są nieprzebijalne i przystosowane do różnych typów podłoża. Biorąc pod uwagę zmienność pogody w Polsce, warto też sprawdzić, czy budka posiada odpowiednią głębokość tak, by w jak największym stopniu osłonić dziecko zarówno przed słońcem jak i deszczem. Wodoodporny materiał oraz filtr UPF50 będą jej dodatkowymi atutami. Istotne w wyborze spacerówki jest oczywiście bezpieczeństwo. Kupując taki produkt, zwróćmy uwagę na obecność 5-punktowych pasów bezpieczeństwa oraz na to, czy hamulec jest ulokowany w optymalnym miejscu. Nie zapomnijmy też o komforcie użytkowania dla nas - rodziców jak i naszej pociechy. Z tego względu sprawdźmy, czy kosz posiada odpowiednią wielkość, by zmieścić wszystko to, co niezbędne podczas spaceru z maluchem oraz czy wózek posiada regulacje podnóżka, pozwalającą dopasować go do aktualnych potrzeb naszego dziecka.

Wózek ma pomagać odkrywać świat i nawiązywać relacje z dzieckiem, a nie ograniczać.

Statystyki pokazują, że wiele młodych mam boi się o swoją sytuację na rynku pracy podczas opieki nad niemowlęciem. Co można im poradzić?

To zupełnie naturalne. Nie ma jednak jednej złotej porady. Każdy jest w innej sytuacji życiowej, ma innego pracodawcę, różne formy zatrudnienia lub też nie pracuje zawodowo. Z mojej perspektywy najważniejsza jest koncentracja tu i teraz na tym małym człowieku.

Fot. Joanna Krupa ambasadorem marki Kinderkraft

Tego czasu nie da się kiedyś przewinąć i przeżyć jeszcze raz. Mamy tylko ten jeden moment. Wykorzystajmy go mądrze. Korzystajmy z takich akcesoriów, które będą dawały nam komfort użytkowania, przez co czas wspólnie spędzonych chwil będzie po prostu przyjemniejszy. Albo z takich, dzięki którym zaoszczędzimy czas w ciągu dnia i będziemy mogli poświecić go rodzinie. Wierzę w work-life balance. Właśnie dlatego ambasadorką Kinderkraft została Joanna Krupa. Mama, która ma wiele zobowiązań biznesowych, a mimo to udowadnia, jak fantastycznie można spędzać chwile ze swoim dzieckiem.

Co przyniesie przyszłość? Jakie rozwiązania będą modne? Co nam pokaże Kinderkraft w tym roku?

W tym roku chcemy dać rodzicom coś więcej niż funkcjonalne produkty, zwłaszcza w obecnej sytuacji, w której COVID-19 ogranicza nasze możliwości podróżowania. Odpowiedzią na zaistniałą sytuację będzie nowa kolekcja „Freedom”. Jej debiut już w drugiej połowie sierpnia. Czym się będzie wyróżniała? Oryginalnym wzornictwem, połączonym z wysoką jakością produktów. Chcemy dać rodzicom i ich pociechom więcej radości i optymizmu, by wspólnie mogli odkrywać świat w każdym miejscu, na jakie mają ochotę. Nawet, jeśli będzie to tylko dom i jego najbliższa okolica.


Fot. Wózek GRANDE LX z kolekcji „Freedom” (już wkrótce na kinderkraft.com)

Dziękuję za rozmowę.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3