1/10
Kilka dni przed miesiączką robisz się rozdrażniona, masz...
fot. fot. Getty Images

Zioła na PMS i bolesne miesiączkowanie. Które najlepiej łagodzą objawy napięcia przedmiesiączkowego?

Kilka dni przed miesiączką robisz się rozdrażniona, masz wilczy apetyt i boli Cię brzuch? Wypróbuj domowe sposoby na objawy napięcia przedmiesiączkowego.

Dowiedz się z kolejnych slajdów, po jakie rośliny warto sięgać. Przesuwaj zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

2/10
Roślina ta ma wszechstronne zastosowanie, począwszy od...
fot. aboikis/123RF

Imbir

Roślina ta ma wszechstronne zastosowanie, począwszy od łagodzenia objawów przeziębienia, aż po hamowanie wymiotów. Imbir wykazuje właściwości przeciwbólowe, dzięki czemu z dużą skutecznością łagodzi skurcze brzucha oraz migrenowe bóle głowy, które często towarzyszą napięciu przedmiesiączkowemu. Dodatkowo napary z tej rośliny mogą przynieść ulgę w dolegliwościach trawiennych oraz nudnościach. Korzeń działa również rozkurczająco i poprawia krążenie. Napar z imbiru jest łatwy do przygotowania. Wystarcz kilka plasterków zalać szklanką wrzącej wody, odstawić na 30 min pod przykryciem, a następnie przecedzić.

3/10
Liście mniszka lekarskiego wykazują działanie moczopędne,...
fot. arkady2013/Getty Images

Mniszek lekarski

Liście mniszka lekarskiego wykazują działanie moczopędne, dzięki czemu w łagodny sposób zmniejszają obrzęki i gromadzenie się wody, które jest typowym objawem napięcia przedmiesiączkowego. Dodatkowo mniszek jest źródłem inuliny, która zmniejsza indeks glikemiczny niektórych posiłków, a tym samym może zahamować chęć sięgania po słodkie przekąski. Jak przygotować napar? 2 łyżki umytych kwiatów i liści należy zalać szklanką wrzącej wody i parzyć ok. 30 minut. Po tym czasie napar trzeba odcedzić. Nie zaleca się spożywania więcej niż dwóch szklanek dziennie.

4/10
Melisa lekarska to roślina, która często stosowana jest...
fot. rezkrr/Getty Images

Melisa lekarska

Melisa lekarska to roślina, która często stosowana jest przez osoby żyjące w stresie, jako naturalny środek uspokajający. Wykazano również, że zmniejsza ona skurcze mięśni gładkich, dlatego picie naparów z melisy może zmniejszyć skurcze i ból brzucha. Jak przygotować napar? Wystarczy, że jedną łyżeczkę suszonej melisy zalejesz szklanką wrzącej wody i odstawisz na 20 minut do zaparzenia. Po tym czasie napar odcedź. Możesz pić nawet 3-4 szklanki naparu dziennie.

Polecamy

Damski wąsik to zmora wielu kobiet. Zobacz, jak go usunąć domowymi sposobami

Damski wąsik to zmora wielu kobiet. Zobacz, jak go usunąć domowymi sposobami

Kobietom w Iranie zabroniono występować w reklamach telewizyjnych

Kobietom w Iranie zabroniono występować w reklamach telewizyjnych

Nie żyje pisarka Zofia Posmysz-Piasecka. Miała 98 lat

Nie żyje pisarka Zofia Posmysz-Piasecka. Miała 98 lat

Zobacz również

Fryzura na motyla. Na czym polega cięcie na „motylka” i dlaczego jest modne?

Fryzura na motyla. Na czym polega cięcie na „motylka” i dlaczego jest modne?

Katarzyna Grochola kończy dziś 65 lat. Zobacz, jak się zmieniała

Katarzyna Grochola kończy dziś 65 lat. Zobacz, jak się zmieniała

Dodaj ogłoszenie