Ten makijaż sprawdzi się w trakcie upałów. Zobacz, jak się umalować, gdy temperatura jest wysoka lub czeka cię wysiłek fizyczny

OPRAC.:
Anna Bartosiewicz
Anna Bartosiewicz
Makijaż sportowy, czyli makijaż na czas uprawiania sportu, dla wielu kobiet stanowi poważne wyzwanie. Aby spełniał swoje zadanie upiększające, powinien być lekki. Wymaga też rezygnacji ze stosowania cieni do powiek i kolorowych szminek. Zobacz, jak powinien się prezentować! Obejrzyj kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, ew. naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Makijaż sportowy, czyli makijaż na czas uprawiania sportu, dla wielu kobiet stanowi poważne wyzwanie. Aby spełniał swoje zadanie upiększające, powinien być lekki. Wymaga też rezygnacji ze stosowania cieni do powiek i kolorowych szminek. Zobacz, jak powinien się prezentować! Obejrzyj kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, ew. naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. Julia Kuzenkov / Pexels.com
Udostępnij:
Wykonanie trwałego makijażu sportowego to prawdziwe wyzwanie. Choć wielu kobietom zależy na tym, aby dobrze wyglądać nawet w trakcie wysiłku, często jest to niemożliwe przy użyciu klasycznych kosmetyków. Gdy podczas ćwiczeń zaczynamy się pocić, warstwa podkładu czy tusz do rzęs może wręcz spłynąć po twarzy, dając efekt odwrotny od zamierzonego. Podpowiadamy, po jakie produkty do makijażu warto sięgać, by utrzymać nienaganny wygląd podczas wypadu na rower, sesji jogi pod chmurką czy treningu w siłowni. Taki make-up jest też nieoceniony w czasie upałów!

Spis treści

Nawet najstaranniej zrobiony make-up nie będzie wyglądał atrakcyjnie, jeżeli nie będzie trzymał się na swoim miejscu. Tusz do rzęs spływający strużkami po twarzy, zacieki z podkładu lub pudru ani plamy od kosmetyków na ubraniu nikomu nie dodadzą uroku. Wręcz przeciwnie, mogą wywołać komiczny efekt. Jak więc się malować na czas uprawiania sportu, aby wyglądać atrakcyjnie? Jakie kosmetyki sprawdzą się w takich sytuacjach, a czego lepiej unikać? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, robiąc sportowy makijaż.

Podczas aktywności sprawdzi się sportowy makijaż

Nie każdy makijaż będzie odpowiedni na czas długotrwałego wysiłku fizycznego. Nieodpowiednio dobrane kosmetyki sprawią, że pory skóry będą się zatykać, przez co odprowadzanie nadmiaru wody stanie się utrudnione, a skóra będzie miała problem z oddychaniem. Efekty niewłaściwego malowania się na trening czy siłownię można odczuć również później. Zablokowanie porów skóry sprzyja bowiem powstawaniu wągrów i zaskórników. Może nawet dojść do podrażnienia skóry i rozwoju stanu zapalnego. Na cerę niekorzystnie wpływać może także nieodpowiedni skład stosowanych kosmetyków, np. obecność związków ropy, takich jak parafina czy olej mineralnym. Niekorzystne działanie ma także wysoka temperatura.

Zobacz, jak umalować się na siłownię, rower lub trening biegowy!

Najlepiej jest nie stosować make-upu na czas uprawnia sportu. Jednak kobiety, którym ciężko jest wyjść z domu bez poprawiania urody, mogą zdecydować się na wariant, który nie będzie stanowił dla skóry nadmiernego obciążenia. Przedstawiamy propozycje kosmetyków idealnych do wykonania makijażu sportowego.

Podczas ćwiczeń fizycznych zalecany jest delikatny make-up. Stosowane kosmetyki powinny mieć lekką formułę, a ich głównym zadaniem będzie zatuszowanie niedoskonałości skóry. Warto postawić na łagodne dla skóry, sprawdzone kosmetyki dobrych marek.

Do makijażu na siłownię czy rower przydadzą się: krem BB, podkład mineralny w płynie, puder bambusowy lub ryżowy, wodoodporny tusz do rzęs, a także balsam do ust, woda termalna w sprayu i bibułki matujące.

Dlaczego warto sięgnąć po krem BB?

Jeżeli możemy zrezygnować z podkładu i pudru, to dobrze. Jeśli wolimy zrobić make-up, na skórę można nałożyć krem BB, czyli beauty balm („krem piękna”), inaczej bemish balm („krem na niedoskonałości”).Ten rodzaj kremu łatwo się aplikuje i szybko się wchłania. 

Mówiąc w uproszczeniu, krem BB stanowi połączenie podkładu i kremu. Taki kosmetyk jest lżejszy od podkładu i nie zapycha porów, a jednocześnie pozwala zatuszować przebarwienia na skórze. Beauty Balm zapewnia delikatne krycie i pozwala uzyskać efekt wygładzonej skóry, dzięki czemu cera sprawia wrażenie jednolitej i młodej. Taki krem jest także świetny na lato, ponieważ rozświetla skórę i dodaje jej świeżości. Dodatkowo chroni skórę przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych i może być stosowany zamiast korektora pod oczy. Jeżeli trening będzie odbywał się na powietrzu, zalecane są kremy z filtrem SPF, które chronią przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych. Gdy jednak potrzeba większego krycia niedoskonałości, polecany jest krem CC. Kobiety dojrzałe chętnie sięgną natomiast po krem DD.

Co daje podkład mineralny w płynie?

Alternatywnie można sięgnąć po podkład mineralny w płynie. On także pozwoli wyrównać koloryt i ukryć niedoskonałości, a przy tym nie zapycha porów skóry. Większość dostępnych na rynku produktów zawiera tlenki cynku i żelaza, a te są dobre na trądzik. 

Podkład mineralny gwarantuje subtelne krycie, a dzięki jego lekkiej konsystencji unikniemy wrażenia maski na twarzy. Działa matująco i wygładzająco, a zawarte w nim mika i krzemionka wnikają w zmarszczki, ujędrniają skórę i pomagają optycznie ją wygładzić.

Jaki puder wybrać?

Bardziej rzucające się w oczy niedoskonałości można ukryć, stosując korektor. Jako warstwę wierzchnią można nałożyć sypki puder mineralny, ryżowy bądź bambusowy. 

Puder ryżowy sprawia, że skóra wygląda matowo. Na rynku dostępne są produkty w formie sypkiej lub w kamieniu (puder prasowany). Podczas ćwiczeń sprawdzi się transparentny puder w białym lub jasno-cielistym kolorze, który nie barwi skóry. Kosmetyk jest także chwalony za absorpcję sebum, dzięki czemu makijaż staje się bardziej trwały. Działa zmiękczająco i wygładzająco, a także jest zalecany przy stanach zapalnych.

Ciekawą alternatywę stanowi puder bambusowy, czyli naturalny kosmetyk bez dodatku oleju parafinowego i silikonów. Puder ma formę jasnego, lekkiego i puszystego pyłku. Jego główny składnik stanowi krzemionka. 

Kosmetyk pozwala wyrównać koloryt skóry, ma właściwości antybakteryjne i łagodzące, a dodatkowo reguluje pracę gruczołów łojowych. Po jego nałożeniu skóra wygląda matowo. Co ważne, kosmetyk jest odpowiedni dla każdej karnacji. Może służyć za puder do wykończenia make-upu lub stać się bazą pod inny puder albo podkład mineralny.

Jak umalować oczy?

Szykując się do intensywnego wysiłku fizycznego, najlepiej jest zrezygnować ze stosowania kredek, eyelinerów, cieni do powiek, różu do policzków, bronzera czy rozświetlacza. Gdy zaczniemy się pocić, mogą one zostawiać smugi na twarzy, a jeśli dodatkowo dostaną się do oczu, istnieje ryzyko ich podrażnienia. To natomiast może skutkować ich szczypaniem, zaczerwienieniem i łzawieniem. Równie nieprzyjemny może być kontakt oka z tuszem do rzęs. Dlatego oczy warto podkreślać tylko za pomocą wodoodpornego tuszu do rzęs. 

Sprawdź, w jakim makijażu będzie ci dobrze na siłowni!

Innym rozwiązaniem jest użycie bezbarwnego tuszu do rzęs, który optycznie je pogrubi, ale nie będzie pozostawiać widocznych śladów. Do brwi można natomiast zastosować specjalną kredkę, wosk lub pomadkę.

Czym pomalować usta?

Podobnie jak w przypadku powiek, najlepiej jest zrezygnować ze szminek i koloryzujących pomadek. Po pierwsze, w trakcie ćwiczeń można coś nimi ubrudzić, a po drugie taki kosmetyk szybko się zetrze. Zamiast tego lepiej jest sięgnąć po balsam do ust, również z małym dodatkiem kolorowych pigmentów, bezbarwną pomadkę lub nieklejący się błyszczyk.

Czego używać do odświeżania skóry?

Szykując się do treningu, biegania, na rower, ćwiczeń w terenie czy wycieczki w góry, warto postawić na minimalizm i delikatny makijaż typu „make-up no make-up”. Należy również pamiętać o tym, że ocierając pot w trakcie ćwiczeń, możemy zetrzeć również kosmetyk. Dlatego do odświeżania zalecamy izotoniczną wodę termalną w sprayu (można także spryskać nią twarz przed nałożeniem kremu), ew. hydrolat. Należy zaaplikować je na twarz i dekolt z odległości 30-50 cm.

Warto stosować także bibułki matujące do ściągania nadmiaru sebum z twarzy (jest ono wydzielane w nadmiarze przez skórę tłustą), co zapobiega jej nieestetycznemu świeceniu się.

Sportowy makijaż na siłownię sprawdzi się także w przypadku kobiet, które nie lubią się malować, ale zależy im na świeżym wyglądzie. Można go stosować na co dzień, w różnych sytuacjach. To dobry kompromis między brakiem make-upu a nadmiarem kosmetyków.

Zadbaj o swoje naturalne piękno!

Materiały promocyjne partnera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Ile pieniędzy potrzebujemy, aby wieść idealne życie?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Strona Kobiet
Dodaj ogłoszenie