W 2016 roku Tommy Hilfiger wypuścił swoją pierwszą kolekcję „Adaptive”. Była ona przeznaczona dla niepełnosprawnych dzieci. Marce partnerowała Fundacja Runway of Dreams (RODF), stowarzyszenie działające na rzecz integracji i akceptacji osób z niepełnosprawnością w branży modowej.
Linia ubrań okazała się tak popularna, że marka szybko rozszerzyła swoją ofertę o propozycje dla dorosłych.
Nowa kolekcja bierze również pod uwagę potrzeby ludzi z niepełnosprawnością. Przeznaczona jest dla wszystkich, którzy mają problemy z porannym ubieraniem się i jednoczenie mają trudności ze znalezieniem modnych ubrań. Linia oferuje więc ubiory, które zachowują estetykę marki i dostosowują się do wielu rodzajów niepełnosprawności – jak podaje „Le Figaro”.
Pierwsza kolekcja "Adaptive" wprowadziła zamiast guzików magnetyczne zapięcia i napy zamiast szwów. Ubrania miały także wygodne, szerokie dekolty.
Tegoroczna linia została uzupełniona przez magnetyczne „szwy” i elastyczne zapięcia. Dwurzędowe płaszcze wyposażone są w magnesy ukryte w guzikach, modne dżinsy mają nierówne nogawki, a koszulki polo zamiast guzików mają wszytą magnetyczną taśmę.
Kolekcję reklamują m.in. modele z niepełnosprawnością - Jeremy Campbell, amerykański pięcioboista paraolimpijski, Mama Cax, amerykańska blogerka i supermodelka, Chelsie Hill, tancerka na wózku, i Jeremiah Josey, 18-letni pracownik z autyzmem.
Modele z kolekcji będzie można kupić w sklepach internetowych marki.
źródło: niepelnosprawni.pl
Zobacz także: