
Zasady podawania herbaty. Nie sądziliśmy, że tu też obowiązuje taki dress-code. Według portalu savoir-vivre powinno to wyglądać tak:
Gości częstujemy herbatą zaparzoną w dzbanku lub podajemy esencje i wrzątek (nie serwujemy herbaty w torebkach). Jeśli podajemy herbatę w dzbanku podajemy również wrzątek w drugim dzbanku. Herbatę podajemy tylko w filiżankach. Cukier serwujemy w cukierniczce, w kawałkach. Do tego szczypczyki. Do herbaty możemy podać na półmisku ciasteczka lub ciastka.
Do ciastek podajemy albo widelczyki albo łyżeczki (gdy jest dużo kremu) albo jedno i drugie. Kawę serwujemy tylko z prawdziwego ciśnieniowego ekspresu, chyba, że gość życzy sobie zalewaną. Śmietanka do kawy tylko w dzbanuszku. Do kawy podajemy tylko ciasteczka i czekoladki – nigdy ciastek.

Długopis. Okazuje się, że profesjonalna sekretarka powinna być wyposażona nie tylko w długopis, ale i pióro. I najlepiej, gdyby się nim posługiwała.

Kto kogo wita. Według portalu dla sekretarek (http://portaldlasekretarek.pl), wygląda to tak:
- Gdy witasz się z szefem w biurze, wówczas to on – jako Twój przełożony – decyduje czy poza ukłonem uściśnie Ci dłoń, czy nie. A czy spotykając na gruncie towarzyskim swojego szefa lub innego pracownika piastującego wyższe od Ciebie stanowisko możesz pierwsza wyciągnąć do nich dłoń? Tak! Poza biurem, gdzie stosunki służbowe nie obowiązują, postępujemy w myśl zasady: kobieta pierwsza podaje rękę mężczyźnie.

Jak zająć się gościem. Okazuje się, żę tu też obowiązuje sztywne reguły. Portal dla sekretarek opisuje to tak:
- Na początek zadbaj o wierzchnie ubranie gościa. Idąc do sali konferencyjnej lub gabinetu gość powinien znajdować się po Twojej prawej stronie. Gdy prowadzisz kilku gości lub jest wąski korytarz, wówczas - jako znająca drogę – idziesz pierwsza. Po dotarciu na miejsce otwierasz drzwi i przepuszczasz gościa/gości. Proponując coś do picia wymień napoje, które możesz podać, wówczas unikniesz zamówienia niemożliwego do zrealizowania. Napoje zimne tj. woda, sok podawaj w temperaturze pokojowej, nawet latem. Schłodzone napoje (z lodówki lub z lodem) można podać wyłącznie po uzgodnieniu tego z gościem.