9 z 13
Niektórzy pracodawcy żyją w przeświadczeniu, że kobiety są...
fot. Cowoman/ Unsplash.com

3. „Kobiety kierują się emocjami, a mężczyźni rozumem”

Niektórzy pracodawcy żyją w przeświadczeniu, że kobiety są bardziej emocjonalne niż mężczyźni, a to czyni je gorszymi pracownicami. Margaret Szwed, właścicielka agencji marketingu i PR Kobiety Sukcesu, uważa, że to krzywdzący stereotyp. Jak przypomina, kobieta jest w stanie wziąć na siebie dużą odpowiedzialność. Potrafi być dobrą szefową i kierowniczką działu. Pod względem zdolności zarządczych w niczym nie ustępuje mężczyźnie.

10 z 13
Wśród wielu Polaków pokutuje przekonanie, zgodnie z którym...
fot. The Honest Company/ Pixabay.com

2. „Kobiety powinny opiekować się dziećmi i domem”

Wśród wielu Polaków pokutuje przekonanie, zgodnie z którym to kobieta powinna zrezygnować z pracy, aby zostać w domu z dziećmi albo zająć się przygotowaniami do świąt. Dużo mniej firm uwzględnia podział obowiązków między przedstawicieli obu płci.

Obarczanie kobiet odpowiedzialnością za dbaniem o mir domowy sięga jeszcze czasów przed chrześcijaństwem. Wystarczy wspomnieć Hestię, opiekunkę ogniska domowego z mitologii greckiej. Nie znaczy to jednak, że takie podejście jest słuszne we współczesnym świecie. Wręcz przeciwnie, może ono prowadzić do dyskryminacji w miejscu pracy.

Monika Kurdej podaje przykład swojego byłego pracodawcy, który oferował pracownicom dodatkowy dzień wolny przed świętami. Bezpłatny urlop na przygotowania do Bożego Narodzenia nie przysługiwał mężczyznom.

11 z 13
Niektórzy pracodawcy wierzą, że kobiety lepiej niż mężczyźni...
fot. Pxrehe.com, autor nieznany

1.

Niektórzy pracodawcy wierzą, że kobiety lepiej niż mężczyźni radzą sobie z tzw. multitaskingiem. Takie myślenie może być zwodnicze. Według Moniki Kurdej, terapeutki otyłości | psychodietetyczki, sukces często wynika po prostu z dobrej organizacji czasu.

- Zakłada się, że wielozadaniowość to domena kobiet, przy czym zapomina się o tym, że jednak koncentracja ma sens. A do tej prowadzą umiejętności związane z planowaniem i zarządzaniem sobą w czasie. Gdy tzw. wielozadaniowa kobieta nauczy się precyzyjniej planować, wtedy okazuje się, że lepiej zarządza pracą, sprawniej deleguje zadania i wtedy automatycznie staje się lepszą liderką – uważa ekspertka.

12 z 12



Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczDalej

Polecamy

Co za kolory i kroje! Tak aktorki „Na dobre i na złe” podążają za jesiennymi trendami

Co za kolory i kroje! Tak aktorki „Na dobre i na złe” podążają za jesiennymi trendami

Rozkochiwała mężczyzn na potęgę! Magdalena Zawadzka w młodości zachwycała urodą

Rozkochiwała mężczyzn na potęgę! Magdalena Zawadzka w młodości zachwycała urodą

Tak ozdobisz grób bliskich na Wszystkich Świętych. Oto piękne stroiki i ich ceny

Tak ozdobisz grób bliskich na Wszystkich Świętych. Oto piękne stroiki i ich ceny

Zobacz również

Dymiące się znicze i tłumy na cmentarzach. Tak wyglądało Wszystkich Świętych w PRL-u

Dymiące się znicze i tłumy na cmentarzach. Tak wyglądało Wszystkich Świętych w PRL-u

Tak ozdobisz grób bliskich na Wszystkich Świętych. Oto piękne stroiki i ich ceny

Tak ozdobisz grób bliskich na Wszystkich Świętych. Oto piękne stroiki i ich ceny