5 z 8
7 najważniejszych kwestii, które trzeba przeanalizować w...
fot. ARC

7 najważniejszych kwestii, które trzeba przeanalizować w pierwszych tygodniach nowej pracy:

5. Kwestie urlopu
„W wielu firmach funkcjonuje e-system wypełniania wniosków urlopowych. To w systemie zaznaczamy liczbę dni, wybieramy rodzaj urlopu, a drogą mailową otrzymujemy powiadomienie czy szef dany wniosek zaakceptował, czy też nie” – mówi Żukowska z MonsterPolska.pl. „Wciąż aktualny jest jednak system, w którym pracownicy muszą iść do szefa na rozmowę w kwestii urlopu, a potem wypełniają druk. Idąc do nowej pracy warto zapytać współpracowników, jakie obowiązują zasady uzyskiwania urlopu. Nieoficjalną drogą dowiemy się, czy szefowie mają w zwyczaju anulować urlop w ostatnim momencie i w jakiej sytuacji to robią. Ważna jest także kwestia tego, na ile wcześniej należy starać się o urlop” – dodaje.

6 z 8
7 najważniejszych kwestii, które trzeba przeanalizować w...
fot. ARC

7 najważniejszych kwestii, które trzeba przeanalizować w pierwszych tygodniach nowej pracy:

6. Komunikacja po pracy w social mediach
W dobie social mediów pracownicy, a i często ich przełożeni, mają ze sobą kontakt właśnie na Facebooku czy Twitterze. Warto dość szybko dowiedzieć się, jakie relacje panują w danej firmie w wirtualnej rzeczywistości. Jeśli wyraźnie oddzielamy życie prywatne od zawodowego, a w firmie panują zupełnie inne zasady, staniemy przed dylematem. Pozostaje także kwestia messengera, które wiele managerów w firmach używa do kontaktowania się ze współpracownikami w godzinach poza pracą.

7 z 8
7 najważniejszych kwestii, które trzeba przeanalizować w...
fot. ARC

7 najważniejszych kwestii, które trzeba przeanalizować w pierwszych tygodniach nowej pracy:

7. Czytajmy między wierszami
I to dosłownie. W wielu firmach – na holach i w kuchniach – często zawieszane są kartki z prośbami od pracowników np. „Pamiętaj, obok kuchni pracuje dział sprzedaży. Wszystko słyszymy”, „Proszę zgaś światło”, „Strefa ciszy”. Warto zwracać uwagę na takie prośby, gdyż często są reakcją na konkretny problem – hałas czy intensywny zapach z kuchni. Poznanie i przyzwyczajenie się do nowej firmy wymaga czasu. Nie ma drogi na skróty. Ważne jest to, aby przebyć tę drogę uwzględniając zasady panujące w danej organizacji, a nie wnosić zasady z byłej firmy. Wtedy mamy szansę na szybsze odnalezienie się w nowym miejscu. Poza tym Amerykańska badaczka Michelle Gielan przekonuje, że w pracy warto dbać o pozytywne relacje, bo wpływają na komfort w pracy i jej efektywność. Wychodząc zadowoleni z pracy, jesteśmy też szczęśliwsi w czasie wolnym.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczDalej

Zobacz również

Gwiazdy żegnały Elżbietę Zającównę.  Odeszła "sarenka o wielkich oczach..."

Gwiazdy żegnały Elżbietę Zającównę. Odeszła "sarenka o wielkich oczach..."

Modelka, która zawróciła w głowie jednemu z najpotężniejszych mężczyzn na świecie

O TYM SIĘ MÓWI
Modelka, która zawróciła w głowie jednemu z najpotężniejszych mężczyzn na świecie

Polecamy

Kasia Tusk w kuchni ma drabinę. Czy to element wystroju?

Kasia Tusk w kuchni ma drabinę. Czy to element wystroju?

Najlepsze stylizacje Melanii Trump. Tak zapisuje się w pamięci Amerykanów i świata

Najlepsze stylizacje Melanii Trump. Tak zapisuje się w pamięci Amerykanów i świata

Nietypowa aranżacja wnętrza domu Kayah dosłownie zwala z nóg. Wszystko przez podłogę

Nietypowa aranżacja wnętrza domu Kayah dosłownie zwala z nóg. Wszystko przez podłogę