USA
Zgodnie ze statystykami ideał mężczyzny w USA musi być umięśniony, owłosiony i biały. Prezentuje on typ lumberseksualny, który najłatwiej opisać jako „drwal z brodą”. Jak donosi raport Hollywood Diversity Report, wśród wiodących ról męskich na dużym ekranie w 2013 roku w 83,3% obsadzano białych aktorów.
Indie
O hinduskich kanonach urody najwięcej mówi wartość tamtejszego rynku kosmetycznego. Za 65% globalnej sprzedaży produktów pielęgnujących męską skórę odpowiada region Azji Pacyficznej, w tym Indii. Szczególną popularnością cieszą się rozświetlacze, a wszystko za sprawą Bollywoodzkich produkcji. Gwiazdy Bollywoodu nieustająco wyznaczają trendy, jeśli chodzi o męski wizerunek. Na tej podstawie idealny mężczyzna musi wyróżniać się świetlistą i gładką skóra, dobrze tańczyć, a we włosy mieć wtarty żel.
Francja
Ideał męskiego piękna we Francji oparty jest na typie romantyka-intelektualisty. Wzorowy Francuz jest szczupły, dobrze ubrany i wygląda tak, jakby właśnie wybierał się na randkę. Pożądanym atrybutem są okulary nadające intelektualnego sznytu.
Meksyk
Perfekcyjny Meksykanin ma w sobie sporo z macho. Powinien zatem być umięśniony, mieć zarost i zachowywać się kompulsywnie. Zgodnie z artykułem New York Times'a z 2000 roku dotyczącym męskiej próżności na świecie – Who Is Vainest of All? Venezuela – Meksykanie zajęli drugie miejsce.