IKEA apeluje do klientów, którzy posiadają lampę sufitową HYBY, LOCK lub RINNA, by niezwłocznie ją zdemontowali i zwrócili w najbliższym sklepie IKEA, gdzie otrzymają pełen zwrot kosztów zakupu.
IKEA została powiadomiona przez klientów o incydentach, gdy szklany klosz lampy spadł na podłogę. W kilku przypadkach konieczne okazało się udzielenie pomocy medycznej poszkodowanym. Jedna z osób odniosła obrażenia wymagające założenia szwów.
IKEA bardzo poważanie traktuje kwestię bezpieczeństwa swoich produktów, dlatego każdy z nich jest testowany i sprawdzany pod kątem zgodności z obowiązującymi normami i przepisami. Jednak pomimo tego, dotarły do nas zgłoszenia przypadków, gdy klosz lampy spadł na podłogę. W trosce o bezpieczeństwo klientów chcemy uniknąć podobnych wypadków, dlatego podjęliśmy decyzję o wycofaniu lamp z rynku.
Lampy sufitowe HYBY oraz LOCK znajdowały się w sprzedaży na wszystkich rynkach IKEA (LOCK od 2002 roku, a HYBY od 2012 roku), natomiast lampa RINNA oferowana była od 2010 roku w jedenastu krajach europejskich oraz w Chinach. Lampy sufitowe HYBY, LOCK oraz RINNA można oddać w najbliższym sklepie IKEA, gdzie zostanie dokonany pełen zwrot kosztów zakupu. Dowód zakupu (paragon) nie jest konieczny, by otrzymać zwrot. Więcej informacji można uzyskać w Dziale Obsługi Klienta w najbliższym sklepie IKEA lub telefonicznie pod numerem 22 275 05 00.
Zabawka, która pojawiła się w sklepach Tesco po nowym roku, może być niebezpieczna. Chodzi o grzechotkę w kształce kuli z małymi kuleczkami w środku. Sieć prosi rodziców o sprawdzenie, czy na zabawce widnieją kody: T3065, T0486, T1456, T2316 i T2856. Jeśli tak, produkt należy zwrócić do sklepu.
IKEA apeluje do klientów, którzy posiadają lampę GOTHEM, by niezwłocznie zaprzestali jej używania i zwrócili w najbliższym sklepie IKEA, gdzie otrzymają pełen zwrot kosztów zakupu.
IKEA wycofuje z rynku wszystkie lampy podłogowe i stołowe GOTHEM ze względu na ryzyko porażenia prądem. Decyzję tę podjęto po wykryciu uszkodzonych przewodów w pewnej liczbie lamp. Uszkodzone przewody mogą kierować napięcie na metalowy korpus lampy, stanowiąc tym samym zagrożenie dla użytkowników.
IKEA wzywa wszystkich klientów, którzy posiadają lampę GOTHEM, by natychmiast przestali jej używać i zwrócili w najbliższym sklepie IKEA, gdzie otrzymają pełen zwrot kosztów zakupu. Dotyczy to również lamp działających bez zarzutu.
Akcją objęte są wszystkie trzy modele lamp GOTHEM – dwie lampy stołowe i jedna podłogowa.
Do IKEA nie dotarły do tej pory żadne informacje o przypadkach odniesienia obrażeń przez użytkowników. Odnotowano natomiast trzy incydenty, w których porażonych prądem zostało dwóch klientów i jeden pracownik sklepu. Bezpieczeństwo produktów od zawsze stanowi dla IKEA najwyższy priorytet, dlatego nie możemy ryzykować i podjęliśmy decyzję o wycofaniu lamp GOTHEM, by uniknąć podobnych wypadków oraz ostrzec użytkowników przed potencjalnym zagrożeniem.
Lampy GOTHEM były sprzedawane na wszystkich rynkach IKEA od października 2015 roku.
Lampy GOTHEM można oddać w każdym sklepie IKEA, gdzie zostanie dokonany pełen zwrot kosztów zakupu. Dowód zakupu (paragon) nie jest konieczny, by otrzymać zwrot. Więcej informacji można uzyskać w Dziale Obsługi Klienta w najbliższym sklepie IKEA lub telefonicznie pod numerem 22 275 05 00.
IKEA apeluje do klientów, którzy posiadają pelerynę nietoperza LATTJO, żeby niezwłocznie zabronili dzieciom zabawy nią i zwrócili w najbliższym sklepie IKEA, gdzie otrzymają pełen zwrot kosztów zakupu.
IKEA podjęła decyzję o wycofaniu z rynku peleryny nietoperza LATTJO po otrzymaniu zgłoszeń o przypadkach, gdy zabawa peleryną skończyła się zadrapaniami szyi u trojga dzieci. Peleryna blokowała się na szyi, utrudniając jej odpięcie.
Nie dotarły do nas informacje o incydentach, które wymagałyby udzielenia pomocy medycznej, jednak ze względu na ryzyko uduszenia lub odniesienia urazu szyi IKEA profilaktycznie wycofuje ten produkt z rynku.
Peleryna nietoperza LATTJO była sprzedawana na wszystkich rynkach IKEA, prócz Rosji i Indonezji, od listopada 2015 roku.
Pelerynę nietoperza LATTJO można oddać w każdym sklepie IKEA, gdzie zostanie dokonany pełen zwrot kosztów zakupu. Dowód zakupu (paragon) nie jest wymagany. Więcej informacji można uzyskać w Dziale Obsługi Klienta w najbliższym sklepie IKEA lub pod numerem telefonu 22 275 05 00.