Marta Nawrocka od początku kampanii prezydenckiej wyróżniała się elegancją i wyczuciem stylu. Podczas wieczoru wyborczego, spotkań z wyborcami i w dniu inauguracji prezydentury swojego męża, Karola Nawrockiego, prezentowała spójny, dopracowany wizerunek. Jak się okazuje, stroje z dnia zaprzysiężenia były jej autorskim projektem, zrealizowanym we współpracy z gdańskim mistrzem krawiectwa Jarosławem Konaszewskim.
Błękit w roli głównej
Na uroczystość zaprzysiężenia pierwsza dama wybrała błękit - kolor często określany jako „power color” pierwszych dam. To odcień, który pojawiał się m.in. w kreacjach Melanii Trump czy Brigitte Macron. Marta Nawrocka postawiła jednak nie na światowe domy mody, a na lokalne rzemiosło z rodzinnego miasta.
Autorski projekt zrealizowany w Gdańsku
Jarosław Konaszewski - mistrz krawiectwa z ponad 40-letnim doświadczeniem - współpracuje z Martą Nawrocką od lat.
- Pierwsza dama jest naszą zaufaną klientką. Ceni gdańskie rzemiosło i ręczne, miarowe krawiectwo. Przy zaprzysiężeniu przyszła do nas z gotową wizją, a naszym zadaniem było dopracować każdy detal - powiedział dla „Faktu” Konaszewski.
Pierwsza dama uczestniczyła w każdym etapie powstawania stylizacji: od wyboru tkanin, przez kroje, po dodatki. Najczęściej decyduje się na polskie marki - także w przypadku obuwia, torebek czy biżuterii.
Modowy duet z córką i wsparcie wizażystki
Do pracowni w Gdańsku często zagląda w towarzystwie córki Kasi.
- To naprawdę uroczy duet. Kasia chętnie uczestniczy w przymiarkach i lubi, gdy jej stylizacje nawiązują do strojów mamy - powiedzieli dla „Faktu” pracownicy atelier.
Za makijaż i fryzurę w dniu zaprzysiężenia odpowiadała Gosia Niemczak, wizażystka z 15-letnim doświadczeniem, współpracująca z pierwszą damą od jesieni ubiegłego roku. Stara się łączyć ponadczasową klasę z nowoczesnymi trendami. Na uroczystość zaprzysiężenia stworzyła elegancki sleek bun, a makijaż miał dodać subtelnej świeżości.
Atelier Jarosława Konaszewskiego
Jarosław Konaszewski to mistrz sztuki krawieckiej, właściciel zakładów w Gdańsku i Gdyni, działających od 1988 roku. W swojej pracy łączy klasyczną elegancję z nowoczesnym stylem, a każdy projekt powstaje w oparciu o indywidualne potrzeby klienta. Wśród osób, dla których szył, są przedstawiciele korpusów dyplomatycznych, politycy, ludzie nauki i biznesu, a także instytucje mundurowe.
"Dziennik Bałtycki" jest na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl w Internecie.












