Co trzecia osoba twierdzi, że strój nie przekłada się na efektywność
Tylko co trzeci pracownik (33%) uważa, że to, w czym pracujemy, przekłada się na efektywność naszej pracy. Odmiennego zdania są eksperci i psycholodzy, którzy zachęcają do przestrzegania rutyny i szykowania się do pracy w domu tak, jakbyśmy mieli pójść do biura.
3/4 pracowników dopuszcza pracę w dresie i piżamie
Trzech na czterech Polaków (73%) nie widzi nic złego w pracy w dresie czy piżamie. Trudno więc się dziwić, że podczas pandemii wzrosło zapotrzebowanie na tzw. luźne ciuchy.
Oficjalny strój zakładamy tylko na specjalne okazje
Mimo że polubiliśmy pracować w kapciach i szlafrokach, istnieją pewne sytuacje, w których nadal ubieramy się bardziej oficjalnie.
Co druga osoba ubiera się elegancko na: rozmowę online w sprawie pracy, telekonferencję z przełożonym (po 53%) lub spotkanie wideo z klientem (50%), jednak już tylko co trzeci badany dba o dress code na spotkaniu ze współpracownikami (35%), na webinar, szkolenie lub konferencję online (31%).
W pracy lubimy zachowywać dowolność w kwestii ubioru
Polacy są liberalni w kwestii ubioru. Już w 2019 r. 7 na 10 pracowników deklarowało, że w idealnym miejscu pracy należy dopuszczać dowolny ubiór, ale z poszanowaniem pewnych granic i zasad.