Międzynarodowa organizacja Cybersmile postanowiła poruszyć ważny temat, jakim w ostatnich kilkunastu latach stała się nienawiść i tzw. hejt w internecie.
Wiele osób czując anonimowość w sieci, bez ograniczeń i poczucia konsekwencji, daje upust swojej frustracji, krytycyzmu czy wręcz nienawiści wobec innych osób. Bardzo często nienawiść ta skupia się na wyglądzie zewnętrznym a osoby pokazujące swój wizerunek w internecie narażone są na obraźliwe uwagi. Kolejną kwestią jest także nierealny, wyidealizowany obraz ludzkiego ciała, kreowany w dużej mierze właśnie przez presję hejterów.
Na pomysł walki z tym zjawiskiem wpadła fundacja Cybersmile, która do swojej kampanii zaprosiła znaną influencerkę Chessie King. Blogerka na co dzień zajmuje się promowaniem body positive, czyli trendem popularyzującym pełną akceptację swojego ciała.
W ramach kampanii powstały zdjęcia i filmiki, na których wygląd blogerki został zmodyfikowany zgodnie z krytycznymi i obraźliwymi komentarzami odbiorców. Zobaczcie efekty.
Jak podaje Cybersmile, kampania dotarła do ok. 480 tys. osób w w ciągu pierwszych 24 godzin istnienia w sieci.
Źródło: fpiec.pl