9 z 12
8. Co robiłeś/łaś na długiej przerwie?
Wbrew pozorom to właśnie na przerwach, a nie na lekcjach dzieje się to, co najbardziej zajmuje dzieci. Warto więc zapytać syna czy córkę, co robili na długiej przerwie.
10 z 12
9. Jakbyś mógł/mogła opisać dzień w szkole jedną emocją, to jaka by ona była?
Bardzo ważne jest to, by uczyć dzieci nazywania ich emocji. Właśnie dlatego dobrze jest zapytać, jakie uczucia dominowały w ciągu minionego dnia w szkole. Nie bagatelizujmy tego, o czym mówi dziecko, ale pochylmy się nad tym i postarajmy je zrozumieć.
11 z 12
10. A co dziś robiłeś/łaś i o czym rozmawiałeś/łaś z Bartkiem/Marysią/Antkiem?
Bądźmy uważnymi rodzicami, którzy znają znajomych swoich dzieci. Zapytajmy o to, co słychać u szkolnych kolegów czy koleżanek, a jednocześnie nie naciskajmy, gdy dziecko czy nastolatek nie chce mówić. Są sprawy, które może chcieć zachować dla siebie.