10 najbardziej irytujących zachowań w biurze
8. Rezygnujemy z hałaśliwej biżuterii
- Mieliśmy kiedyś koleżankę, która nosiła do pracy mnóstwo bransoletek na rękach. Kiedy pisała na komputerze, jej biżuteria non stop uderzała w stół. To był rozpraszający dźwięk – mówi Mariusz. Nietypowe i rozpraszające dźwięki są bardzo drażniące. Praca, zwłaszcza wymagająca skupienia, powinna być wolna od takich bodźców. Pracodawcy coraz częściej uwzględniają tę potrzebę pracowników i tworzą w firmach tzw. strefy ciszy. Niezależnie jednak od tego sami powinniśmy pamiętać o tym, jak ważne jest niezakłócanie pracy innym.
10 najbardziej irytujących zachowań w biurze
9. Nie zaglądamy koledze w monitor
Praca z osobą, która narusza naszą strefę komfortu jest nieznośna. Zachowaniem, którego większość z nas nie toleruje, jest zaglądanie w monitor komputera, do maila czy zapisków na biurku. Należy się tego wystrzegać.
10 najbardziej irytujących zachowań w biurze
10. Praca bez zakłóceń, czyli wyciszamy telefon
O harmonię i spokój w biurze typu open space trzeba szczególnie dbać. Warto więc pamiętać, aby zabierać telefon, odchodząc od biurka, zwłaszcza jeśli druga połówka ma w zwyczaju dzwonić trzy razy z rzędu, gdy nie odbierzemy za pierwszym razem. Nawet najlepsza muzyka w telefonie, w nadmiarze, szkodzi. Poza wszystkim w biurze warto wyciszać telefon.
Zasady savoir vivre'u niezwykle przydają się w życiu, a na open space są koniecznością. Pozwalają zjednać sobie zespół, ale też budują korzystną i twórczą atmosferę. Praca w takich warunkach jest po prostu bardziej efektywna.