7. Wyłącz powiadomienia
Jednym z głównych rozpraszaczy w pracy są media społecznościowe, dlatego wiele film korzysta z osobnych komunikatorów do porozumiewania się z pracownikami, np. z Microsoft Teams czy Slacka. Aby nie dekoncentrować się w trakcie dnia, eksperci zalecają wyłączenie notyfikacji w mediach społecznościowych na czas pracy.
6. Monitoruj czas korzystania ze smartfona
Dobrą praktyką jest monitorowanie czasu spędzonego na telefonie. Bez względu na to, czy korzystamy w pracy z prywatnego telefonu, czy też mamy służbowe urządzenie, warto pobrać jedną z aplikacji umożliwiających monitorowanie czasu spędzonego na telefonie, np. StayFree czy YourHour. Aplikacja uświadomi nam, ile czasu na trwonimy na używanie smartfona.
5. Trzymaj smartfon daleko od biurka
Jeżeli kusi nas, aby sprawdzić coś na smartfonie, warto wprowadzić zasadę, zgodnie z którą nie trzymamy go na biurku w godzinach pracy. Dzięki temu ograniczymy czas surfowania po internecie: czytania aktualności, robienia zakupów czy sprawdzania postów w mediach społecznościowych.
Nie powinniśmy także otwierać stron niezwiązanych z pracą, jeżeli nie mamy aktualnie przerwy.
4. Odseparuj miejsce pracy od miejsca spania
Nie należy spać w tym samym miejscu, w którym pracujemy. Jeżeli nie mamy oddzielnego gabinetu do pracy, a rolę biurka pełni kuchenny stół, warto zadbać o otaczającą nas przestrzeń. Na czas pracy warto powinniśmy zrezygnować z gotowaniu. Warto także zadbać o porządek wokół biurka tak, aby nie rozpraszały nas przedmioty domowego użytku.