reklama

Anna Młyńska: Moda? Od Próchnika po... pediatrię

Witold Stech
Świat mody, jaki jest? Z jednej strony mamy wyidealizowany i wykreowany obraz, pełny wiecznie uśmiechniętych, pięknych i bogatych ludzi - tak nieraz przedstawiają go media. Z drugiej - słyszymy o ciężkiej pracy, ciągłej konkurencji i mozolnym budowaniu kariery. Ale jest i miejsce na szlachetne pobudki. O tym rozmawiamy z Anną Młyńską, młodą projektantką z Zabrza.

Początek

Wszystko zaczęło się od pracy dyplomowej, podejmującej temat kształtowania wizerunku użytkownika. W tym czasie narodził się pomysł zrealizowania dyplomu z firmą odzieżową. Wybór padł na Próchnika.

- Wysłałam maila z zapytaniem o wsparcie przy dyplomie. Zaproszono mnie na spotkanie, aby zaprezentować projekty i wybrano dwa modele, które na tyle przypadły do gustu, że wdrożono je do produkcji seryjnej - mówi Anna.

- Największym zaskoczeniem był telefon z zapytaniem czy wyrażam zgodę na wdrożenie seryjne. Pamiętam do tej pory tą radość, że moja odzież pojawi się w salonach Próchnika! - dodaje podekscytowana. Kolekcja, o której mowa obejmuje odzież biznesową, skierowaną dla kobiet pracujących głównie w korporacjach oraz w otoczeniu biznesowym.

Na publicznej obronie pracy dyplomowej w katowickim Rondzie Sztuki pojawiła się m.in. Karolina Mościcka-Bauer, dyrektor marketingu w Próchnik S.A. - Było mi niezmiernie miło, to było dla mnie wyróżniające - wspomina Anna.

Dyplom został nominowany do najlepszych dyplomów projektowych Akademii Sztuk Pięknych w Polsce w 2014 roku. W tym roku stał się podstawą publikacji w międzynarodowym wydawnictwie Lap Lambert Academic Publishing, które porusza kwestie kształtowania wizerunku użytkownika. Książki są sprzedawane na całym świecie, m.in. w sklepie internetowym Amazon oraz elektronicznych księgarniach Bucher, MooreBooks oraz Barnes&Nobles.

Jak pogodzić dwa światy?

- Dla kogoś u progu lub tuż po rozpoczęciu mariażu z branżą, działanie na wielu frontach to nieraz konieczność. Obrałam dwie drogi projektowe. Jedna to odzież elegancka, a druga medyczna - mówi Anna.

Elegancka to suknie wieczorowe. Projektantka stworzyła kolekcję ss 2016/2017, z której wybrane modele będą dostępne w marce Adam Feliks Próchnik w wybranych salonach, m.in w Starym Browarze w Poznaniu czy Galerii Mokotów w Warszawie, już pod koniec listopada. A odzież medyczna? - Odnalazłam w tym swoją indywidualną wizję i misję - mówi Anna.

Skąd wziął się sam pomysł? - Jako dziecko często przebywałam w szpitalu, później chorowała moja babcia. To były te bodźce, które popchnęły mnie do stworzenia czegoś innego, czegoś, co poprawi otoczenie szpitalne - mówi Anna. Jak mówi - kolorowa odzież dobrze wpisuje się w pediatrię. Chodziło o stworzenie przyjaznej przestrzeni dla dzieci, które pobytu w szpitalu się boją, zwłaszcza tych, które przebywają na najcięższych oddziałach. - Ten projekt powstał z myślą o nich. Cieszę się, że jest pozytywnie odbierany zarówno przez personel szpitalny jak i rodziców - mówi projektantka.

Na jej drodze projektowej zawsze gdzieś pojawiały się projekty skierowane do różnych grup społecznych, ułatwiające egzystencję na co dzień (np. mebel dla osób niewidomych). - Projekty cały czas są doszlifowywane. Ważna jest dla mnie funkcjonalność odzieży, bo tutaj jest skierowana głównie dla personelu, który musi czuć się wygodnie i komfortowo - mówi Anna. - Odzież medyczna mnie wciągnęła, ale planów i marzeń jest więcej... - dodaje tajemniczo.

BIO

Anna Młyńska ma 27 lat, pochodzi z Zabrza.

Absolwentka wydziału wzornictwa katowickiej ASP. Dyplom otrzymał też nominację w konkursie Najlepszych Dyplomów Projektowych 2014 w Polsce (design28), został uhonorwany Nagrodą Publiczności. Prezentowany był na festiwalu Poznań Design Days 2014 w Starym Browarze, wystawiony był również w „Porcelana Śląska Park” w Katowicach, w Rondzie Sztuki w Katowicach.

ZOBACZ KONIECZNIE: www.annamlynska.pl

*Przejmująca historia Macieja Cieśli. To o nim mówił papież Franciszek
*Ale burza! Samochody zatopione przy M1 w Czeladzi ZDJĘCIA + WIDEO
*Tylko szaleniec mógłby się rzucić na tego policjanta ZOBACZCIE ZDJĘCIA
*Sprawdzony i prosty przepis na leczo SPRÓBUJ I SIĘ PRZEKONAJ
*Najlepsze baseny w województwie śląskim [TOP 10 BASENÓW]
*W pełni wyposażone mieszkanie w centrum Katowic może być Twoje! Dołącz do graczy loterii "Dziennika Zachodniego"

60 sekund biznesu: W Polsce sięgajmy po rzeczy polskie

Wideo

Materiał oryginalny: Anna Młyńska: Moda? Od Próchnika po... pediatrię - Dziennik Zachodni

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3