Black Friday 2020. Jakie zabawki kupić taniej na mikołajki? Hity dla dzieci - chłopców i dziewczynek - przecenione nawet o 80 proc.

Katarzyna Pachelska
Black Friday 2020. Jakie zabawki kupić taniej na mikołajki? Hity dla dzieci - chłopców i dziewczynek - przecenione nawet o 80 procZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Black Friday 2020. Jakie zabawki kupić taniej na mikołajki? Hity dla dzieci - chłopców i dziewczynek - przecenione nawet o 80 procZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE 123rf
Black Friday 2020 to czas promocji i wyprzedaży. Ta handlowa tradycja przywędrowała do nas ze Stanów Zjednoczonych. Tam w piątek po Święcie Dziękczynienia (w tym roku przypada on 27 listopada), sieci handlowe szaleją z wyprzedażą, przeceniając swoje produkty nawet o 80 proc. U nas nie ma aż takiego szaleństwa, ale i tak można kupić wiele rzeczy taniej. A że Black Friday jest prawie dokładnie tydzień przed Mikołajem, to okazja na upolowanie tańszych prezentów dla dzieci.

Sieci handlowe, prawie jak jeden mąż, chcą wykorzystać popularność Black Friday, czyli tradycyjnego w USA piątku po Święcie Dziękczynienia (które zawsze jest w czwartek, w 2020 r. - 26 listopada), w którym sklepy organizują wielkie wyprzedaże.

Sprawdź ciekawe promocje na zabawki z okazji Black Friday. Kliknij w galerię zdjęć.

W Polsce aż tak olbrzymich promocji z okazji Black Friday nie ma, ale i tak można kupić taniej np. prezenty na święta. Niektóre sklepy nawet chwalą się 80 proc. przeceny, ale umówmy się - w USA nierzadko są przeceniane wszystkie produkty w sklepie, w Polsce - zwykle kilka.

Black Friday to gratka dla rodziców i dziadków, bo przecież przypada tydzień przed Mikołajem. Można już teraz zaopatrzyć się w odpowiednie do wieku i zainteresowań dziecka zabawki.

Wiele sklepów, czy to stacjonarnych (a przypominamy, że wszystkie mogą działać od soboty 28.11), czy internetowych, oferuje specjalne rabaty z okazji Black Friday też na zabawki. Np. w Tesco od czwartku (26.11) do soboty włącznie (28.11) posiadacze karty Clubcard skorzystają z 10 proc. rabatu na całe zakupy. Dodatkowo w sklepach pojawią się zniżki od -25 proc. na zabawki, do -50 proc. na artykuły z kolekcji do domu (HOME) czy ubrania F&F.

Empik kusi zniżką 25 proc. na wiele gier planszowych, przydatnych zwłaszcza na jesienne i zimowe długie wieczory oraz zniżką 50 zł na zabawki marek Barbie, Fisher Price i Hot Wheels, jeśli kupimy za minimum 169 zł. Poza tym od 25.11 zamówienia z empik.com można zamawiać z odbiorem w sieci sklepów Żabka. Na pierwszych klientów takiej usługi w Żabce czekają słodkie upominki.

Za to smyk.com ma 25 proc. przeceny na wszystkie produkty Smiki - czyli marki własnej Smyka, -25 proc. na ubrania i buty oraz wyprzedaż zabawek do -80 proc. z okazji Black Friday.

Polacy uwielbiają promocje, te na Black Friday również

Pod koniec października 2020 firma EY Polska przeprowadziła badania. Wyniki pokazują, że aż 41,7 proc. ankietowanych chce coś kupić w czasie wyprzedaży Black Friday, i wstrzymują się z zakupami do czasu ogłoszenia czarnopiątkowych promocji. W dodatku zwykle chcemy wydać mniej więcej taką samą kwotę jak w latach ubiegłych (tak mówi 57 proc. ankietowanych). Niższą - 29 proc., a wyższą - 14 proc.

Nie przeocz

- W tym roku sprzedawcy, których handel w sklepach stacjonarnych został całkowicie wstrzymany, bądź wyhamowany w związku z zamknięciem centrów handlowych, starali się dużo wcześniej skłonić klientów do zakupów, miedzy innymi oferując wydłużenie czasu promocji na weekend, tydzień, a nawet kilka tygodni - mówi Łukasz Wojciechowski, Partner EY, Lider Sektora Handlu i Produktów Konsumenckich.

- Oferty wyprzedażowe z końca listopada to co roku okazja, którą klienci wykorzystują w ramach przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia. Część konsumentów dzieli jednak listę swoich zakupów na te, które robią w atrakcyjnych cenach przed świętami oraz te, które zrobią już po nich – korzystając z kolei z noworocznych i poświątecznych wyprzedaży - dodaje Wojciechowski.

Musisz to wiedzieć

Black Friday organizują też sieci dyskontów, np.: Lidl, Biedronka, Netto czy Kaufland. W tych drugich sklepach w ramach akcji Big Black Week są specjalne oferty (do -60 proc.) m.in. na sprzęt AGD, elektronikę użytkową, odzież czy akcesoria samochodowe. Oferta ta obowiązuje do 25 listopada.

Za to Biedronka poszła w inną stronę, i od poniedziałku 23 listopada do niedzieli 29 listopada włącznie daje darmową dostawę zakupów zrobionych online za pomocą aplikacji Glovo. Ale uwaga, oferta obowiązuje tylko w 27 miastach, w których Biedronka współpracuje z Glovo.

Duński Netto (który niebawem przejmie sklepy Tesco w Polsce) od 23 listopada do 29 listopada (bądź do wyczerpania zapasów) w okazyjnych cenach oferuje m.in. sprzęt kuchenny i domowy, tekstylia, lampy, bieliznę, akcesoria samochodowe czy meble.

W Lidlu za to jest Black Week, czyli prawie cały tydzień z promocjami. Zaczął się 23 listopada. Sieć przeceniła m.in. odzież, akcesoria i urządzenia kuchenne, artykuły do domu, narzędzia oraz wiele innych.

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronakobiet.pl Strona Kobiet