Black Friday 2021. Polacy liczą na duże wyprzedaże podczas Black Friday i Cyber Monday. Oferty są naprawdę korzystne?

Maciej Badowski
43 proc. ankietowanych uznaje oferty Black Friday i Cyber Monday za raczej atrakcyjne, a tylko 12 proc. badanych sądzi, że zdecydowanie zachęcają one do zakupów.
43 proc. ankietowanych uznaje oferty Black Friday i Cyber Monday za raczej atrakcyjne, a tylko 12 proc. badanych sądzi, że zdecydowanie zachęcają one do zakupów. Aneta Zurek/ Polska Press
Przed nami dwa najważniejsze dni w kalendarzach wszystkich łowców promocji – Black Friday i Cyber Monday, które w tym roku przypadają odpowiednio 26 i 29 listopada. - Niemal połowa badanych spodziewa się produktów przecenionych o ponad 50 proc. - wskazuje w rozmowie z Agencją informacyjną Polska Press ekspertka.

Znajomość akcji Black Friday i Cyber Monday deklaruje blisko 9 na 10 ankietowanych Polaków. Jednak jeśli badani mieliby wskazać konkretne daty obu tych dni, potrafiłoby to zrobić 55 proc. osób- wynika z corocznego badania PAYBACK Opinion Poll. ponadto, jak się okazuje, w ubiegłym roku ze specjalnych ofert Black Friday i/lub Cyber Monday skorzystało 47 proc. badanych, z czego 41 proc. konsumentów zdecydowało się na zakupy online. 35 proc. badanych wybrało natomiast sklep stacjonarny, a niemal co czwarty ankietowany zrobił zakupy zarówno online, jak i stacjonarnie.

Jeśli natomiast chodzi o nadchodzące Black Friday i Cyber Monday, zakupy w tych dniach deklaruje co trzeci badany (33 proc.). Ten odsetek może jednak wyższy, ponieważ 59 proc. ankietowanych nie zdecydowało jeszcze, czy w tym czasie zapoluje na promocje zakupowe i dopiero podejmą decyzję.

- Zakupy podczas nadchodzącego Black Friday i/lub Cyber Monday deklaruje co trzeci respondent badania PAYBACK Opinion Poll. Ten procent może jednak finalnie okazać się wyższy, jako że 59 proc. ankietowanych nie zdecydowało jeszcze, czy skorzysta z tych wyjątkowych okazji zakupowych- komentuje dla AIP komentuje Katarzyna Grzywaczewska, Dyrektor Marketingu w PAYBACK Polska.

Jak wskazuje ekspertka, ważnym argumentem, który może skusić niezdecydowanych, będzie wysokość oferowanych rabatów, a w tym aspekcie nasze apetyty są bardzo duże - niemal połowa badanych spodziewa się produktów przecenionych o ponad 50 proc. - Wśród najpopularniejszych kategorii zakupowych wybieranych przez konsumentki, podobnie jak rok temu, będą odzież i buty, kosmetyki oraz perfumy, jak również elektronika. Z kolei jeśli chodzi o panów, tu dominować powinna elektronika, odzież i buty, a także artykuły RTV i AGD- dodaje.

A jak nasze oczekiwania mają się do rzeczywistości? 43 proc. ankietowanych uznaje oferty Black Friday i Cyber Monday za raczej atrakcyjne, a tylko 12 proc. badanych sądzi, że zdecydowanie zachęcają one do zakupów. Jednocześnie, 31 proc. respondentów nie ma na ten temat sprecyzowanego zdania.

Ile planujemy wydać, polując na cenowe okazje? Niemal tyle samo respondentów, bo po około 20 proc., zamierza przeznaczyć na ten cel między 101 a 300 PLN oraz 301-500 PLN. Z kolei po 15 proc. ankietowanych szykuje w swoich portfelach od 501 do 800 PLN, a nawet ponad 800 PLN.

IMGW- PIB przedstawiło eksperymentalną długoterminową pogodę na okres od grudnia 2021 do marca 2022 roku.

Jaka będzie zima w tym roku? IMGW przedstawiło eksperymental...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronakobiet.pl Strona Kobiet