Na Twitterze zrobiło się gorąco po tym, jak reklama ujrzała światło dzienne. Czujni internauci szybko ją wychwycili. Ich zdania jednak są podzielone. Jedni uważają, że jest to forma przypadkowego rasizmu, inni, że jest to nieodpowiednie, nieprzemyślane i rasistowskie, a jeszcze inni, że przesadza się z tym rasizmem. Niektórzy na zdjęciu widzieli po prostu chłopca, nie patrząc na całość przez pryzmat koloru skóry.
Oliwy do ognia dodawał fakt, że w sąsiedztwie tej reklamy znajdowały się także wizerunki dzieci białoskórych, które miały bluzy w innych kolorach i z innymi napisami. Internauci komentujący całość sugerowali, aby firma w swoje logo wplotła litery S, A, E, które wraz z H oraz M miały by stworzyć napis shame (wstyd).
H&M przeprosiła wszystkich, którzy poczuli się urażeni reklamą. Zdjęcia z wizerunkiem czarnoskórego chłopca zostały usunięte ze strony sklepu.
“We understand that many people are upset about the image. We, who work at H&M, can only agree. We are deeply sorry that the picture was taken, and we also regret the actual print”. (Rozumiemy, że wiele osób może być zaniepokojonych tym obrazem. My, którzy pracujemy w H&M możemy się tylko z wami zgodzić. Jest nam bardzo przykro z powodu tego zdjęcia i że trafiło ono do druku." Ponadto firma zapewniła, że będzie się starać, aby w przyszłości nie dochodziło do podobnych sytuacji.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Uważajcie na nieznane połączenia zaczynające się od +53. To oszustwo. Nie oddzwaniajcie. Jak się bronić?
Przeczytaj też: Wygodne stylizacje w domu
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Aneta Zając będzie miała na głowie komornika?! Krawczyk nie ma już nic do stracenia
- Tak na co dzień wygląda Opozda. Spójrzcie tylko na te miny [ZDJĘCIA]
- Dwa auta na komunię, co dalej?! Rutkowscy o szczegółach urodzin syna
- Zwyciężczyni "Top Model" zgarnęła 200 tys. złotych. Ma nietypowy pomysł, jak je wydać