Bez telefonów
Według najnowszych zaleceń rządu używanie telefonów komórkowych w salonie powinno być mocno ograniczone.
Ograniczony czas
Niestety kolejnym ograniczeniem, które klienci mocno odczują na swojej skórze będą odstępy czasowe między wizytami w salonach. Nie dość, że liczba klientów w salonach będzie ograniczona, to jeszcze czas wykonania usługi znacznie się wydłuży. Pracownicy będą zobligowaniu do regularnej dezynfekcji narzędzi, przyborów, stanowiska pracy i pomieszczenia - a to niestety zabierać będzie czas.
Dezynfekcja
Ciągła dezynfekcja będzie nową codziennością w salonach kosmetycznych i fryzjerskich. Wszystkie akcesoria i tekstylia powinny być regularnie i odpowiednio dezynfekowane po każdym kliencie. Jeśli pracownicy salonu używają tekstyliów jednorazowych to powinny być one zmieniane po każdym kliencie, jeśli zaś używają wielorazowych to powinny być one prane po każdym kliencie w min. 60 stopniach.
Ankieta
Zanim zostaniemy przyjęci w salonie pracownicy będą musieli wypytać nas o stan zdrowia czy też ostatnie przebyte choroby. Wszystko po to żeby pracownicy mogli zachować bezpieczeństwo i niepotrzebnie się nie narażali. Przed wykonaną usługą powinna być wykonana specjalna ankieta z klientem i jeśli ten jest zdrowy, to dopiero wtedy można przejść do świadczenia usługi.