Jak wygląda wizyta u fryzjera i kosmetyczki? Nowe zasady bezpieczeństwa dla klientów obowiązują. Salony i zakłady są otwarte

Tomasz Kazanecki
Wizyta u fryzjera, czy kosmetyczki jest ponownie możliwa, po długim okresie zamknięcia zakładów spowodowanych wybuchem epidemii koronawirusa w Polsce. Konieczne jednak jest wprowadzenie nowych zasad bezpieczeństwa i odpowiedniego reżimu sanitarnego w trosce o zdrowie klientów i prowadzących działalność przedsiębiorców.ZOBACZ NASTĘPNE OBOSTRZENIA NA ZDJĘCIACH>>>Co się zmieni w zakładach fryzjerskich i kosmetycznych po ich otwarciu? Sprawdź nowe zasady. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Wizyta u fryzjera, czy kosmetyczki jest ponownie możliwa, po długim okresie zamknięcia zakładów spowodowanych wybuchem epidemii koronawirusa w Polsce. Konieczne jednak jest wprowadzenie nowych zasad bezpieczeństwa i odpowiedniego reżimu sanitarnego w trosce o zdrowie klientów i prowadzących działalność przedsiębiorców.ZOBACZ NASTĘPNE OBOSTRZENIA NA ZDJĘCIACH>>>Co się zmieni w zakładach fryzjerskich i kosmetycznych po ich otwarciu? Sprawdź nowe zasady. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Wizyta u fryzjera i kosmetyczki to coś, czego wyczekuje wiele osób na kwarantannie. Salony fryzjerskie i kosmetyczne już sa otwarte. Można korzystać z tych miejsc, ale pod wieloma warunkami. Bum na usługi fryzjerskie rozpoczął się 18 maja, wtedy bowiem rząd wprowadził 3 etap odmrażania gospodarki i luzowania obostrzeń. Zamknięcie zakładów fryzjerskich i kosmetycznych to efekt wybuchu epidemii koronawirusa. Wizyta u fryzjera, czy kosmetyczki wygląda dzisiaj zupełnie inaczej. Chodzi o nowy reżim sanitarny i zasady bezpieczeństwa.

Fryzjer i kosmetyczki: Kiedy otwarcie?

Wizyta u fryzjera, czy kosmetyczki jest ponownie możliwa po długim okresie zamknięcia zakładów spowodowanych wybuchem epidemii koronawirusa w Polsce. Konieczne jednak jest wprowadzenie nowych zasad bezpieczeństwa i odpowiedniego reżimu sanitarnego w trosce o zdrowie klientów i prowadzących działalność przedsiębiorców.

JAKIE WYTYCZNE OTRZYMAŁY SALONY FRYZJERSKIE I KOSMETYCZNE?
SPRAWDŹ W GALERII ZDJĘĆ, CO SIĘ ZMIENIŁO

- Chciałabym, aby usługi beauty mogły być świadczone możliwie szybko, ale przy zachowaniu wszelkich standardów higieny i bezpieczeństwa pracy w tym trudnym dla całego społeczeństwa i polskiej gospodarki czasie. Dlatego już od kilku tygodni prowadzimy intensywny dialog z przedstawicielami tej branży. Mamy nadzieję, że dynamika zachorowań w naszym kraju z tygodnia na tydzień będzie coraz słabsza, co umożliwi otwarcie branży. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie premier Morawiecki. - powiedziała wicepremier i minister rozwoju Jadwiga Emilewicz:

Aby wszystkie salony fryzjerskie i kosmetyczne mogły się otworzyć i bezpiecznie funkcjonować potrzebne jest określnie dokładnych zasad, na jakich miałyby pracować salony. Rząd jest w trakcie pracy nad takowymi zasadami. Chodzi nie tylko o zachowanie bezpieczeństwa pracowników, ale również o nienarażanie na niebezpieczeństwo zakażenia koronawirusem klientów.

Internet się śmieje

Dlatego w trakcie trwania pandemii COVID-19 salony będą musiały działać na zupełnie innych zasadach niż do tej pory. Zapowiada się m.in.:

  • trzymanie odpowiedniego dystansu,
  • ciągłą dezynfekcję oraz częstą zmianę ubioru pracowników salonu,
  • zakaz częstowania klientów kawą, czy herbatą.

Fryzury jaskiniowców powrócą? Salony fryzjerskie znów zamkni...

Z portalu Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego przedsiębiorcy z przemysłu kosmetycznego oraz fryzjerzy już mogą pobrać grafikę, na której znajdują się najnowsze zalecenia dot. Przyjmowania klientów w salonach i dbania o bezpieczeństwo.

Wytyczne, które mają obowiązywać pracowników salonów kosmetycznych i fryzjerskich powstały w oparciu o przewodnik „Bezpieczne salony kosmetyczne i fryzjerskie – wracamy do pracy”, którego autorem jest Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.

Wszystkie wytyczne były konsultowane m.in. z:

  • Izbą Kosmetologów,
  • przedstawicielami branży zrzeszonymi w inicjatywie BeautyRazem,
  • OSSP Fantasmagorie.

Przyjrzeliśmy się wytycznym, jakie wprowadzono w innych sektorach, również wymagających bliskiego kontaktu z klientem jak np. stomatologia, sprawdziliśmy, jakie wytyczne przygotowały inne kraje UE i na to wszystko nałożyliśmy perspektywę i specyfikę sektora beauty w Polsce – mówi dr Justyna Żerańska, autor Przewodnika Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Na całkowicie oficjalne wytyczne rządu będzie trzeba jeszcze poczekać, ponieważ są właśnie konsultowane z Głównym Inspektorem Sanitarnym, jednak tak wyglądają rekomendacje Ministerstwa Rozwoju, które już niebawem mogą ujrzeć światło dzienne:

Wytyczne zawierają szereg aspektów pozwalających na dobre zabezpieczenie pracowników, klientów oraz miejsca świadczenia usług.
Wytyczne zawierają szereg aspektów pozwalających na dobre zabezpieczenie pracowników, klientów oraz miejsca świadczenia usług. Infografika Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego / źródło: kosmetyczni.pl

Bezpieczeństwo w salonach kosmetycznych i fryzjerskich w dobie koronawirusa

Do czego będą zobowiązane salony kosmetyczne i fryzjerskie? Przede wszystkim do ochrony i dbania o bezpieczeństwo zarówno wszystkich pracowników, jak i klientów korzystających z usług:

  • Należy zachować bezpieczną odległość 1,5 m między stanowiskami pracy i pracownikami, a jeśli nie można zachować tej odległości - konieczne jest ustawienie przepierzenia między stanowiskami pracy.
  • Należy nosić rękawiczki, maseczki a nawet gogle i przyłbice przy wykonywaniu usług, o ile to możliwe by chronić oczy, usta i nos.
  • Należy stosować strój specjalistyczny: odzież ochronną, jednorazową lub tekstylną.
  • Umawianie wizyt jest możliwie najbezpieczniejsze tylko przez telefon lub internet.

Jakie wytyczne otrzymały salony fryzjerskie i kosmetyczne, żeby maksymalnie chronić klientów?

  • Należy przyjmować tylko osoby zdrowe (przed wizytą trzeba wykonać pomiar temperatury i krótką ankietę).
  • Liczba klientów w salonie powinna być ograniczona – przyjmować ich należy w odpowiednich odstępach czasowych.
  • Rekomendujemy rezygnację z poczekalni. Rzeczy osobiste klienci mogą przechowywać w workach, żeby się ze sobą nie stykały.
  • Konieczne jest zachowanie bezpiecznej odległości 1,5 m między klientami.
  • Klientów prosi się o noszenie maseczek i rękawiczek jednorazowych lub dezynfekcję rąk.
  • Używane akcesoria i tekstylia powinny być jednorazowe lub wielorazowe, ale odpowiednio zdezynfekowane lub uprane po każdym kliencie (pranie 60 stopni.)
  • Nie zaleca się serwowania kawy/herbaty - wyjątkiem jest woda w jednorazowych opakowaniach.
  • Nie należy używać telefonów komórkowych.
  • Zaleca się usunięcie testerów produktów.
  • Preferowana płatność - w sposób bezdotykowy.

W jaki sposób należy dbać o przestrzeń w salonach? Na to również są odpowiednie wytyczne:

  • Dezynfekować powierzchnie kontaktowe (klamki itd..) kilka razy w ciągu dnia pracy i na koniec każdej zmiany personelu
  • Dezynfekować po każdym kliencie wszystkie przestrzenie, pomieszczenia, narzędzia i urządzenia.

Luzowanie obostrzeń poprzedzone konsultacjami. Czy to już?

Gabinety kosmetyczne i salony fryzjerskie to bardzo istotny element w łańcuchu dostaw branży kosmetycznej. Długi okres wyłączenia możliwości świadczenia ich usług wygenerował straty dla wszystkich – zarówno profesjonalistów, prowadzących często jednoosobowe działalności, jak i firm kosmetycznych, które w swoim portfolio mają wyspecjalizowane preparaty do pielęgnacji skóry, włosów, paznokci. COVID- 19 pokazał nam wyraźnie, jak ważna jest współpraca środowiska beauty, dostawców produktów, na których pracuje ten sektor i administracji rządowej. Podobnie jak duża część społeczeństwa, niecierpliwie oczekujemy jak najszybszego powrotu tych zawodów do pracy. - mówi Blanka Chmurzyńska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Według danych, jakie podaje na swojej oficjalnej stronie ministerstwo rozwoju - na koniec marca 2020 r. aż 87 505 podmiotów gospodarczych deklarowało prowadzenie działalności zaliczanej do kategorii „Fryzjerstwo i pozostałe zabiegi kosmetyczne”. Co stanowi blisko 2,2% ogólnej liczby podmiotów gospodarki narodowej znajdujących się w rejestrze REGON. Spośród nich niespełna 99,6% to mikrofirmy.

Źródło: gov.pl, kosmetyczni.pl.

MASKI KN95 Z FILTREM, ŚRODKI DO DEZYNFEKCJI, OKULARY I INNE PRODUKTY PROFILAKTYCZNE PRZECIWKO WIRUSOM I BAKTERIOM >> Sprawdź w naszym sklepie <<

Szukasz kosmetyków do włosów w dobrych cenach? Sprawdź promocje ONLYBIO oraz kody rabatowe w innych sklepach online:

Polecane kody rabatowe:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Najważniejsze wiadomości z kraju i ze świata

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
sadgsafg

No tak doskonaly plan rozpierdzelenia Firm , przemysłu, i

K
Krzysiek
13 maja, 14:54, Gość:

Co to znaczy częsta dezynfekcję? Skad klient ma wiedziec czy nie zakladaja mu po 10 kliencie „fartucha” czy nie czesza go tym samym grzebieniem, ktorym czesano przed nim 10 klientow? A w co ma sie przebierac personel? Po 10 kliencie? Dziekuje za takie „obostrzenia”. Tylko dezynfekcja i sterylizacja PO KAZDYM KLIENCIE. I co mozna to jednorazowe. Panie myja wlosy w jednorazowych rekawiczkach po kazdym kliencie wyrzuca do zamykanego kosza. Itp.id. Inaczej to po cholere sie fatygowac.

56 osób zarażonych przebywa w domu w podlaskim, nie w szpitalu które są puste. Ale pandemia strachu się udziela i nie rozumujemy logicznie. Pozdrawiam wszystkich zastraszonych i nienawistnych do innych ludzi.

PS> Wyłączcie telewizor!!!

Wróć na stronakobiet.pl Strona Kobiet