Kalendarz Olmet 2022
Olmet. Recykling 2022 - to kalendarz z modą w tle, ale nie modą, jaką znacie z relacji ze świata mody, tylko… zupełnie inną, a to za sprawą projektantki strojów, w których wystąpią modelki zaproszone do udziału w najnowszej sesji zdjęciowej.
Otóż jest nią sama Anna Kubisz, uznana projektantka recyklingowa, która tworzy ubrania z materiałów wtórnych, autorka i pomysłodawczyni akcji Moda na Recykling.
Projektantka lubi niestandardowe tworzywa i nieszablonowe tematy. W swoich pracach podkreśla, że to nie materiał jest najważniejszy, a poprzez zmianę kontekstu można ukazać piękno. Nawet to nieoczywiste. Za sprawą Olmetu wiele osób wie już, że złom potrafi być zaskakująco inspirujący.
ZOBACZ ZDJĘCIA Z SESJI DO NOWEGO KALENDARZA OLMETU
– Głównym atutem Ani jest to, że swoje stroje wykonuje z dość nietypowych materiałów eko, dlatego nietrudno było zachęcić ją do współpracy z nami. Przy pomocy naszego złomu stworzyła niepowtarzalne kreacje – komentuje Przemysław Oleś, prezes zarządu spółki Olmet.
Wszystkie będzie można niebawem ujrzeć na łamach firmowego kalendarza.
Moda na złom
Dziś uchylimy Wam tylko rąbka tajemnicy najnowszego kalendarza Olmetu, w którym po raz pierwszy od lat nie będzie aktu. Olmet dał się poznać szerszej publiczności jako swoisty pionier branży przemysłowej w zakresie prezentacji wysublimowanego aktu kobiecego na tle ciężkiej, niewdzięcznej materii jak np. złom, i na przestrzeni ostatnich 10 lat przyzwyczaił nas już do artystycznych czarno-białych kadrów ze złomem w tle.
Tym razem jednak będzie inaczej. Na zdjęciach zobaczymy złom w wersji fashion – wszystko w kolorze i w dobrej wierze – mianowicie uwrażliwienia Polek i Polaków na to, że złom też jest eko!
Wstępem do nowej odsłony firmowych kalendarzy potentata złomowego ze Śląska był zeszłoroczny kalendarz firmy, który z okazji dziesięciolecia wydawnictwa Olmetu stanowił zbiór najlepszych fotografii ostatniej dekady. Wszystkie zdjęcia łączył jeden element – recykling złomu.
Od ponad 10 lat Olmet za pomocą swoich nietuzinkowych projektów – na czele z artystycznym kalendarzem firmowym czy poprzez szereg akcji charytatywnych – wymienić warto #niechsienieudarzy, #złomszlachetny, a także poprzez współpracę z licznymi artystami i influencerami oraz własną produkcję chyba najbardziej oryginalnego gadżetu firmowego – ekotoreb z poduszek powietrznych, a także w wyniku takich działań jak wydanie książeczki dla dzieci, zabiega o tzw. dobry PR dla branży złomowej, próbując odczarować materiał uznawany powszechnie i dosłownie za odpad, gdy tymczasem złom to surowiec w 100% poddawany recyklingowi, bez którego niskoemisyjna gospodarka nie może się obejść.
Głównie z uwagi na to, że przemysł stalowy powoli, ale konsekwentnie przechodzi na zasilanie złomem celem redukcji emisji CO2. Niepodważalnym faktem jest to, że wykorzystanie złomu w przemyśle pozwala na zachowanie naturalnych złóż rud metali, oszczędność energii oraz obniżenie kosztów produkcji, wpływając ostatecznie na ochronę środowiska w skali globalnej.
– Liczba osób śledzących i komentujących nasze profile w mediach społecznościowych, a także nasz udział w programie Złomowisko PL sprawiają, że szerzenie pozytywnych informacji o złomie wychodzi nam całkiem nieźle i na dobre. Ale to wciąż za mało. Dlatego tym razem zdecydowaliśmy się zaprosić do współpracy Anię Kubisz, której upcyclingowe zdolności znają wszyscy wielbiciele recyklingu i tematyki eko – mówi Anna Swoboda, menedżer ds. komunikacji i PR Olmetu.
Złomowy upcycling dla WOŚP
W myśl wieloletniej tradycji i chęci obdarowania potrzebujących zarząd spółki Olmet podjął decyzję, że wszystkie kreacje wykorzystane do kalendarzowej sesji będą licytowane na aukcjach charytatywnych w ramach WOŚP.
– Liczymy na wysokie kwoty, w końcu stawką jest moda z najwyższej recyklingowej półki made by Anna Kubisz. Jej niepowtarzalne kreacje to prawdziwa gratka dla kolekcjonerów i wielbicieli mody – podsumowuje Przemysław Oleś, prezes zarządu Olmetu.