Mama wraca do formy, czyli w grupie jest szybciej i łatwiej

Magdalena Baranowska-Szczepańska
freeimages
Udostępnij:
Moda na zdrowy styl życia trwa już od kilku lat. I nie jest tajemnicą, że w grupie łatwiej jest się motywować. Stąd tak duża popularność grupowych biegów, zajęć skoków na trampolinie, zumby, jogi, etc. Wiosna sprzyja treningom na świeżym powietrzu.

I jak się okazuje, z nich w Poznaniu korzysta coraz więcej młodych mam, które po ciąży chcą wrócić do formy. Kobiety spotykają się nad brzegiem Jeziora Maltańskiego. Mamy przyjeżdżają na treningi razem z dziećmi w wózkach. O ile kilka miesięcy temu kilka spacerujących wspólnie mam nie zwracało niczyjej uwagi, teraz trudno przeoczyć grupę blisko stu osób. Zajęcia Be Fit Mom na wiosnę biją rekordy popularności.

Zajęcia prowadzi trenerka personalna Olga Lipczyńska. Monika Krzywicka z Galerii Malta mówi, że w ubiegłym roku zauważyła, iż wiele matek spaceruje przed południem nad jeziorem.

- Wtedy właśnie pojawił się pomysł włączenia się w autorski projekt Olgi Lipczyńskiej, dzięki któremu mamy mogą jednocześnie opiekować się dzieckiem i zrobić coś dla siebie. Z miesiąca na miesiąc zainteresowanie Be Fit Mom jest coraz większe - dodaje.

Każdy zgubiony kilogram cieszy wszystkie mamy. Wiosenna pogoda sprawiła, że dotychczasowa grupa kilku - kilkunastu uczestniczek rozrosła się do blisko stu mam.Treningi w ramach Be Fit Mom odbywają się co tydzień, we wtorek, o godzinie 11.00. Rozpoczyna je zbiórka przy wejściu na kładkę łączącą Galerię Malta z Jeziorem Maltańskim. W przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych zajęcia przenoszone są do klubu fitness Pure Jatomi w Galerii Malta.

Organizatorzy mówią wprost, że nie trzeba zbyt wiele, aby w każdym mieście zorganizować takie zajęcia. Wystarczy znaleźć grupę mam i trenerkę. Ważne jest to, by pamiętać, że dodatkowych kilogramów, które przybyły podczas ciąży, nie da się zgubić w miesiąc. Dlatego tak ważna jest cierpliwość, systematyczność i praca w grupie. Istotne jest także to, by wracać do formy powoli. Najwcześniej sześć tygodni po porodzie.

Co można robić na początku? Maszerować! Spacerując z maluszkiem, nie trzeba wcale kroczyć jak stateczna matrona. Półgodzinny intensywny marsz trzy razy w tygodniu to świetny przykład treningu na spalanie tkanki tłuszczowej. Marsz wzmocni też uda i poprawi wydolność oddechową. Na taki spacer najlepiej jest wybrać park albo okolicę przy jeziorze, albo rzece. Unikać trzeba ulic z dużą ilością samochodów, bo wdychanie spalin nie będzie zdrowe ani dla mamy, ani dla dziecka.

Psychologowie podpowiadają też, że ruch sprzyja psychice. A jak wynika z danych, na depresję poporodową (w różnych natężeniach) cierpi obecnie co 3 młoda mama. Zdecydowana większość kobiet wychodzi z niej samodzielnie, ale ćwiczenia na pewno pomogą w dojściu do formy psychicznej sprzed ciąży i porodu.

Bieganie jest aktywnością, z której można korzystać o każdej porze dnia. Można to robić z wózkiem lub bez. Najbezpieczniejszym dystansem jest 5 km. Można go przebiec w czasie od 30 minut do godziny. Miejskie laski i parki pełne są mam, które w ten sposób ćwiczą. Najważniejsze jest tu podłoże, po którym będziemy biec i pchać wózek oraz obuwie, w którym wybierzemy się na trening. Pamiętajmy o tym, by nie biegać w tenisówkach i nie wybierać wyboistych tras.

W dochodzeniu do formy istotną rolę odgrywa też dieta. Oto kilka rad, które pomogą zrzucić zbędne kilogramy: pamiętaj o stałych porach posiłków (najlepiej jest jeść małe porcje co 3 godziny), ogranicz pieczywo, zrezygnuj ze słodyczy i napojów gazowanych, używaj zdrowych tłuszczów (tłoczony na zimno olej lniany, oliwa z oliwek), jedz dużo warzyw i owoców.

Zobacz także:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pola

Mi pomogła dieta oparta na sokach wg. porad terapiasokami.pl/gdzie-szukac-witamin. Oczywiście ograniczyłam spożycie mięsa i wędlin. Wyniki znacznie się poprawiły co potwierdza dobre zdrowie, samopoczucie i dużo energii. Soki piję na bazie buraka, selera, marchewki, które wyciskam w wyciskarce.

P
Patrycja
To prawda parcie na bycie fit teraz jest bardzo duże. Ale moim zdaniem to dobrze, bo sport daje dużo energii i jest zdrowy przede wszystkim. Ja od kiedy mam wózek biegowy z nordic caba to biegam z synem przynajmniej 3-4 razy w tygodniu. Moje 2 przyjaciółki biegają ze mną bo faktycznie w grupie jest o wiele raźniej i jest większa motywacja. Szkoda, że nie mieszkam w Poznaniu to bym biegała ze wszystkimi fit mamami.
Więcej informacji na stronie głównej Strona Kobiet
Dodaj ogłoszenie