Modelki wykreowane przez AI zamiast prawdziwych ludzi. Mango sięgnęło po kontrowersyjne rozwiązanie

Anna Moyseowicz
Opracowanie:
Nad projektem Mango współpracowało kilka zespołów pracowników.
Nad projektem Mango współpracowało kilka zespołów pracowników. mangofashiongroup.com/ materiały prasowe
Mango, sklep z branży modowej, stworzyło kampanię w całości wygenerowaną przez AI, czyli sztuczną inteligencję. Na zdjęciach, zamiast prawdziwych modelek, klienci mogli zobaczyć postacie stworzone komputerowo. Co więcej, sklep sprzedaje ubrania w wirtualnej rzeczywistości.

Spis treści

Mango używa AI do prezentacji swoich ubrań

Kampania stworzona dla Mango przez sztuczną inteligencję została wykonana dla limitowanej kolekcji Sunset Dream z linii młodzieżowej Mango Teen, dostępnej w 95 krajach. Sieć sklepów jest jedną z pierwszych firm modowych, która wykorzystała AI do opracowania wizerunku graficznego kolekcji.

Ta inicjatywa odzwierciedla nasze ciągłe zaangażowanie w innowacje i bycie w czołówce w świecie mody – mówi Jordi Alex, dyrektor ds. technologii informatycznych w Mango w komunikacie prasowym. – Sztuczna inteligencja to rewolucja technologiczna, która stwarza ogromne możliwości, która powinna pełnić rolę drugiego pilota, zwiększając możliwości naszych pracowników i jeszcze bardziej wzmacniając naszą kreatywność. Ponieważ technologia albo uczyni nas bardziej ludzkimi, albo nie – dodaje.

Modelki z PRL-u, które podbijały świat mody. Co się z nimi teraz dzieje?

Modelki z PRL-u, które podbijały świat mody. Co się z nimi teraz dzieje?

Modelki w czasach PRL-u musiały spełnić wyśrubowane kryteria. Zawód te uprawiały nieliczne kobiety. Uroda i wdzięk wielu z nich zapisały się w pamięci Polaków i są wspominane do dzisiaj. Przypominamy ...

Redakcja Strona Kobiet
Redakcja Strona Kobiet

Jak wyglądało stworzenie kampanii przez AI?

Jak podaje Mango, przy pracy nad kampanią pracowało wiele zespołów, między innymi zajmujących się projektowaniem, grafiką i stylizacją, szkoleniem w zakresie zbioru danych i modeli sztucznej inteligencji oraz studiem fotograficznym. Pracę rozpoczęto od wykonania prawdziwych zdjęć każdego ubrania z kolekcji. Następnie przeszkolono model AI generowania obrazów poprzez umieszczenie odzieży na modelkach. Jak podaje firma, wyzwanie stanowiło uzyskanie jakości zdjęć, odpowiadającej kampanii modowej, a przy tym zachowanie cech charakterystycznych ubioru i modela. Po wygenerowaniu zdjęć przez AI, pracownicy wybrali konkretne obrazy i zajął się ich edycją.

Ten postęp technologiczny i zaangażowanie w transformację cyfrową stanowią część dźwigni zysków zawartej w Planie strategicznym Mango na lata 2024–2026, którego celem jest tworzenie wartości poprzez rozwój technologiczny, zarządzanie danymi i doskonałość operacyjną – podaje sieć.

Mango w rzeczywistości wirtualnej

W styczniu 2024 roku Mango dołączyła do Roblox, globalnej platformy, gdzie użytkownicy samodzielnie kreują rozgrywkę, tworząc przedmioty i miejsca. Korzysta z niej ponad 70 milionów aktywnych użytkowników dziennie. Mango otworzyło swój sklep handlowy zlokalizowany w wirtualnym centrum handlowym Outfit. Gracze mogą tam kupować cyfrową odzież i inne produkty Mango Teen przeznaczone dla swoich awatarów.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Stronę Kobiet codziennie; Obserwuj StronaKobiet.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kobieta

Polecane oferty

* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronakobiet.pl Strona Kobiet