Modelki wykreowane przez AI zamiast prawdziwych ludzi. Mango sięgnęło po kontrowersyjne rozwiązanie

Anna Moyseowicz
Opracowanie:
Nad projektem Mango współpracowało kilka zespołów pracowników.
Nad projektem Mango współpracowało kilka zespołów pracowników. mangofashiongroup.com/ materiały prasowe
Mango, sklep z branży modowej, stworzyło kampanię w całości wygenerowaną przez AI, czyli sztuczną inteligencję. Na zdjęciach, zamiast prawdziwych modelek, klienci mogli zobaczyć postacie stworzone komputerowo. Co więcej, sklep sprzedaje ubrania w wirtualnej rzeczywistości.

Spis treści

Mango używa AI do prezentacji swoich ubrań

Kampania stworzona dla Mango przez sztuczną inteligencję została wykonana dla limitowanej kolekcji Sunset Dream z linii młodzieżowej Mango Teen, dostępnej w 95 krajach. Sieć sklepów jest jedną z pierwszych firm modowych, która wykorzystała AI do opracowania wizerunku graficznego kolekcji.

Ta inicjatywa odzwierciedla nasze ciągłe zaangażowanie w innowacje i bycie w czołówce w świecie mody – mówi Jordi Alex, dyrektor ds. technologii informatycznych w Mango w komunikacie prasowym. – Sztuczna inteligencja to rewolucja technologiczna, która stwarza ogromne możliwości, która powinna pełnić rolę drugiego pilota, zwiększając możliwości naszych pracowników i jeszcze bardziej wzmacniając naszą kreatywność. Ponieważ technologia albo uczyni nas bardziej ludzkimi, albo nie – dodaje.

Jak wyglądało stworzenie kampanii przez AI?

Jak podaje Mango, przy pracy nad kampanią pracowało wiele zespołów, między innymi zajmujących się projektowaniem, grafiką i stylizacją, szkoleniem w zakresie zbioru danych i modeli sztucznej inteligencji oraz studiem fotograficznym. Pracę rozpoczęto od wykonania prawdziwych zdjęć każdego ubrania z kolekcji. Następnie przeszkolono model AI generowania obrazów poprzez umieszczenie odzieży na modelkach. Jak podaje firma, wyzwanie stanowiło uzyskanie jakości zdjęć, odpowiadającej kampanii modowej, a przy tym zachowanie cech charakterystycznych ubioru i modela. Po wygenerowaniu zdjęć przez AI, pracownicy wybrali konkretne obrazy i zajął się ich edycją.

Ten postęp technologiczny i zaangażowanie w transformację cyfrową stanowią część dźwigni zysków zawartej w Planie strategicznym Mango na lata 2024–2026, którego celem jest tworzenie wartości poprzez rozwój technologiczny, zarządzanie danymi i doskonałość operacyjną – podaje sieć.

Mango w rzeczywistości wirtualnej

W styczniu 2024 roku Mango dołączyła do Roblox, globalnej platformy, gdzie użytkownicy samodzielnie kreują rozgrywkę, tworząc przedmioty i miejsca. Korzysta z niej ponad 70 milionów aktywnych użytkowników dziennie. Mango otworzyło swój sklep handlowy zlokalizowany w wirtualnym centrum handlowym Outfit. Gracze mogą tam kupować cyfrową odzież i inne produkty Mango Teen przeznaczone dla swoich awatarów.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Stronę Kobiet codziennie; Obserwuj StronaKobiet.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kobieta

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronakobiet.pl Strona Kobiet