Spis treści
Mango używa AI do prezentacji swoich ubrań
Kampania stworzona dla Mango przez sztuczną inteligencję została wykonana dla limitowanej kolekcji Sunset Dream z linii młodzieżowej Mango Teen, dostępnej w 95 krajach. Sieć sklepów jest jedną z pierwszych firm modowych, która wykorzystała AI do opracowania wizerunku graficznego kolekcji.
Ta inicjatywa odzwierciedla nasze ciągłe zaangażowanie w innowacje i bycie w czołówce w świecie mody – mówi Jordi Alex, dyrektor ds. technologii informatycznych w Mango w komunikacie prasowym. – Sztuczna inteligencja to rewolucja technologiczna, która stwarza ogromne możliwości, która powinna pełnić rolę drugiego pilota, zwiększając możliwości naszych pracowników i jeszcze bardziej wzmacniając naszą kreatywność. Ponieważ technologia albo uczyni nas bardziej ludzkimi, albo nie – dodaje.
Modelki z PRL-u, które podbijały świat mody. Co się z nimi teraz dzieje?
Modelki w czasach PRL-u musiały spełnić wyśrubowane kryteria. Zawód te uprawiały nieliczne kobiety. Uroda i wdzięk wielu z nich zapisały się w pamięci Polaków i są wspominane do dzisiaj. Przypominamy ...
Jak wyglądało stworzenie kampanii przez AI?
Jak podaje Mango, przy pracy nad kampanią pracowało wiele zespołów, między innymi zajmujących się projektowaniem, grafiką i stylizacją, szkoleniem w zakresie zbioru danych i modeli sztucznej inteligencji oraz studiem fotograficznym. Pracę rozpoczęto od wykonania prawdziwych zdjęć każdego ubrania z kolekcji. Następnie przeszkolono model AI generowania obrazów poprzez umieszczenie odzieży na modelkach. Jak podaje firma, wyzwanie stanowiło uzyskanie jakości zdjęć, odpowiadającej kampanii modowej, a przy tym zachowanie cech charakterystycznych ubioru i modela. Po wygenerowaniu zdjęć przez AI, pracownicy wybrali konkretne obrazy i zajął się ich edycją.
Ten postęp technologiczny i zaangażowanie w transformację cyfrową stanowią część dźwigni zysków zawartej w Planie strategicznym Mango na lata 2024–2026, którego celem jest tworzenie wartości poprzez rozwój technologiczny, zarządzanie danymi i doskonałość operacyjną – podaje sieć.
Mango w rzeczywistości wirtualnej
W styczniu 2024 roku Mango dołączyła do Roblox, globalnej platformy, gdzie użytkownicy samodzielnie kreują rozgrywkę, tworząc przedmioty i miejsca. Korzysta z niej ponad 70 milionów aktywnych użytkowników dziennie. Mango otworzyło swój sklep handlowy zlokalizowany w wirtualnym centrum handlowym Outfit. Gracze mogą tam kupować cyfrową odzież i inne produkty Mango Teen przeznaczone dla swoich awatarów.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Stronę Kobiet codziennie; Obserwuj StronaKobiet.pl!