Oddaj stanik do reCYClingu i weź udział w kampanii Dotykam=Wygrywam, która wspiera walkę z rakiem piersi

Katarzyna Dębek
Podczas 10 lat trwania kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM zebrano ponad 8,5 tony biustonoszy. Jak co roku środki uzyskane z reCYClingu zebranych staników trafiły na konta Stowarzyszenia PARS Polskie Amazonki Ruch Społeczny i Fundacji „Wsparcie na Starcie”, prowadzącej edukację prozdrowotną w obszarze zdrowia piersi wśród nastolatek i młodych kobiet.
Podczas 10 lat trwania kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM zebrano ponad 8,5 tony biustonoszy. Jak co roku środki uzyskane z reCYClingu zebranych staników trafiły na konta Stowarzyszenia PARS Polskie Amazonki Ruch Społeczny i Fundacji „Wsparcie na Starcie”, prowadzącej edukację prozdrowotną w obszarze zdrowia piersi wśród nastolatek i młodych kobiet. 123 RF
W ciągu 10 lat trwania kampanii zebrano 140 388 sztuk staników, to jest ponad 8,5 tony. Środki uzyskane z procesu reCYClingu, ze sprzedaży cegiełek i od partnerów kampanii, trafiają na konta Stowarzyszenia PARS (Polskie Amazonki Ruch Społeczny) i Fundacji „Wsparcie na Starcie”.

4 lutego obchodzony jest Światowy Dzień Walki z Rakiem Piersi. To świetny pretekst, aby przypomnieć wszystkim kobietom, jak ważna jest profilaktyka w tej dziedzinie i samobadanie. W Polsce w zeszłym roku zdiagnozowano raka u 25000 kobiet, z czego ¼ zmarła. Najczęstszym powodem zgonów jest zbyt późne wykrycie choroby. Eksperci na całym świecie podkreślają, że wczesna diagnoza to czynnik, który ma kluczowe znaczenie w walce o pełne wyleczenie

Dotykam=Wygrywam, kilka informacji na temat kampanii

Głównym celem kampanii Dotykam=Wygrywam jest promocja zdrowia piersi. Do jej udziału zachęcają artyści, dziennikarze i inlfuencerzy, m.in.: Beata Sadowska, Daria Widawska, Kinga Zawodnik, Ela Romanowska, Daniel Józek Qczaj, Natalia Przybysz, Anna Karwan, Paulina Smaszcz, Aleksandra Kisio, Karolina Szostak, Anna Gzyra, Anna Męczyńska, Paulina Koziejowska, Lidia Kalita, Karolina Cwalina-Stępniak, Kamila Rowińska czy Siostry ADiHD.

Inicjatorką samobadania piersi jest Izabela Sakutova. Międzynarodowa ekspertka brafittingu i prezeska Fundacji „Wsparcie na Starcie” eduke kobiety na temat tego, jak ważny jest odpowiednio dobrany stanik. Jej organizacja działa, aby budować u nastolatek zdrowe nawyki dbania o piersi.

Podczas 10-tej edycji kampanii udało się zebrać dokładnie 24 895 sztuk zużytych biustonoszy. Przekazana bielizna trafiła do jednego z partnerów, co pozwoliło nadać jej drugie życie. Wygenerowane z tego środki zostały rozdysponowane na walkę z rakiem piersi.

W ramach akcji fundusze są również zbierane poprzez sprzedaż cegiełek – BIUSTOmydła, którego do dziś sprzedano ponad 2400 sztuk. Mydełko kształtem przypomina pierś i wymydla się po 30 dniach użytkowania, co przypomina o wykonaniu samobadania biustu. Wszystkie środki pozyskane ze sprzedaży cegiełek trafiają na konto Fundacji „Wsparcie na Starcie” i przeznaczone są na produkcję „biustoedukacyjnych” materiałów dla nastolatek, dystrybuowanych w szkołach przez Fundację.

Dzięki pieniądzom zebranym w ramach „Dotykam=Wygrywam” powstała BIUSTOapka, która pomaga kobietom dbać o zdrowie swoich piersi.

- Istnieje realna szansa, że dzięki BIUSTOAPCE więcej kobiet wykształci w sobie bezcenny dla naszego zdrowia nawyk samobadania piersi – mówi Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu, prezeska Fundacji „Wsparcie na Starcie” i autorka kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM. BIUSTOapkę zaprojektowałam tak, aby przemawiała do młodego pokolenia kobiet, aby te nie bały się dotykać swoich piersi, poznały „ukształtowanie ich terenu”, wyrobiły przyzwyczajenie comiesięcznego ich sprawdzania i dzięki temu miały szansę w przyszłości na szybkie wykrycie ewentualnych zmian, jeśli takie się pojawią. Rok piersi, wykryty na wczesnym etapie, jest uleczalny prawie w 100%. Dlatego tak ważne jest poznanie w młodym wieku, co dla naszych piersi oznacza stan zdrowy, by móc szybko wykryć i zareagować na to, czego w nich wcześniej nie było.

Informacje zawarte w BIUSTOapce są uniwersalne dla każdej kobiety, niezależnie od wieku. Pomimo tego, że jej główny target stanowi młodzież, aplikacja trafi także do dojrzałych kobiet, które dość często pobierają aplikację bezpłatnie na telefon i korzystają z informacji w niej zawartych”.

Dowiedz się więcej:

Dzięki BIUSTOapce kobiety dowiedzą się, jak krok po kroku przeprowadzić samobadanie piersi i na co zwracać uwagę przy jego wykonywaniu. Aplikacja co miesiąc będzie o tym przypominała. Zawiera również ważne informacje na temat rozwoju, budowy i wyglądu piersi oraz zawiera informacje, jak dopasować biustonosz. Do dzisiaj pobrało ją na swoje smartfony ponad 16 000 osób.

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronakobiet.pl Strona Kobiet