Ten proszek ma supermoc! Zobacz, jak może wyglądać chemia domowa w przyszłości

Magda Mikos
„Perfekcyjną Panią domu nie jestem” – mówi Anna Ogar podczas rozmowy z Magdą Mikos. Naukowczyni opowiada o białym, przypominającym cukier proszku, który ma super moc.

Wywiad z Anną Ogar, wyróżnioną w XI edycji konkursu Bizneswoman Roku Sukcesu Pisanego Szminką w kategorii Liderka w Nowych Technologiach.

Magda Mikos: Biały, przypominający cukier proszek wydaje się być niepozornym i niczym niewyróżniającym się produktem. Tymczasem ma supermoc. Skąd pomysł na taki produkt?
Anna Ogar: Powstanie Insignes Labs jest efektem jednoczesnej fascynacji światem mikroorganizmów, jak i osobistej potrzeby czystości otoczenia oraz porządku – brzmi to ekstrawagancko, ale zapewniam, że „perfekcyjną panią domu” nie jestem.

Co kryje się pod tajemniczą nazwą „antymikrobiotyczy”?
Antymikrobiotyczne lub inaczej „biobójcze” substancje pozwalają zatrzymać namnażanie i rozwój mikroorganizmów, takich jak bakterie, grzyby czy wirusy.

Jak długo trwały prace nad tym produktem, zanim był gotowy do komercjalizacji?
Nad pomysłem pracujemy już ponad 3 lata.

Gdzie można zastosować wasz „magiczny proszek”?
Nasz produkt może zapewnić skuteczną ochronę antymikrobiotyczną szerokiej gamie materiałów takich, jak: tworzywa sztuczne, farby, powłoki czy kosmetyki.

Jaką wartość ma zastosowanie waszego proszku w rolnictwie? Czy dzięki niemu produkty rolne mogą być bardziej bezpieczne dla alergików?
Technologia Insignes Labs pozwala na zastosowanie naszego produktu jako bezpiecznego dla środowiska dodatku do środków ochrony roślin, wzmacniającego działanie substancji aktywnych. Dzięki niej rolnicy mogą osiągnąć wyższe i lepszej jakości plony.

Państwa innowacyjne rozwiązanie nadaje się do wielu powierzchni: pozwala uwolnić od drobnoustrojów podłogi, poręcze i powłoki. Produkt z pewnością wzbudziłby niemałe zainteresowanie wśród konsumentów, którzy chcieliby zastosować go w swoich domach. Czy planujecie wprowadzić go na rynek?
Biorąc pod uwagę fakt, że do 70% zakażeń dochodzi w wyniku rozprzestrzenia się patogenu przez kontakt rąk z przedmiotami codziennego użytku, chcemy, aby nasze rozwiązania były dostępne dla klientów indywidualnych, ale także zostały wprowadzone w miejscach publicznych takich, jak: szpitale, lotniska czy galerie handlowe. Ogólnie rzecz ujmując: wszędzie tam, gdzie występują duże skupiska ludzi, bo razem z nimi rozprzestrzeniają się mikroorganizmy. Czego doskonałym przykładem jest COVID-19.

Skąd pomysł i inspiracja na wdrożenie tego typu produktu na szeroką skalę?
Użytkownikami środków biobójczych jesteśmy wszyscy. Często jednak nie zdajemy sobie sprawy z tego, że substancje te znajdują się w naszym otoczeniu (farby, meble, kosmetyki, chemikalia domowe, zabawki) oraz w naszym pożywieniu (opakowania, żywność), więc wdrażanie tego produktu na szeroką skalę wydaje się naturalnym działaniem.

Nie jest przesadą uzyskanie aż takiej sterylności? Jak to się ma do obecnej walki z wirusami?
Dbanie o czystość? – tak, ale nie przesadne i bez konieczności nadmiernego wykorzystywania agresywnej chemii. Dlatego też naszym celem jest wykorzystanie opracowanej przez nas technologii do projektowania samooczyszczających się powierzchni, które nie będą wymagały częstego stosowania środków dezynfekujących i czyszczących.

Czy produkty przyjazne środowisku i ludziom są przyszłością dla konsumentów?
Jest to dla nas priorytet – chcemy, aby nasze produkty były bezpieczne dla ludzi i środowiska.

Gdzie jako firma jesteście dziś, a gdzie planujecie być za pięć lat?
Rynek środków biobójczych jest rynkiem bardzo silnie regulowanym. Wszystkie produkty muszą uzyskać specjalne pozwolenie, zanim będą mogły zostać udostępniane na rynku. Czeka nas zatem jeszcze sporo pracy. Za 5 lat chcielibyśmy móc oferować kolejne rozwiązania technologiczne, które będą zmienić świat na lepsze i czynić go bardziej przyjaznym.

Cykl #PrzepisNaBiznesWomanRoku

  • Książki, publikacje lub autorzy, których polecam: Clayton M. Christensen, guru i twórca teorii przełomowych innowacji (ang. disruptive innovation) pozwala spojrzeć na biznes z zupełnie innej perspektywy
  • Swój dzień zaczynam od: dobrej kawy i porannych ćwiczeń
  • Największy sukces: to możliwość robienia tego, co kocham, czyli odkrywania nowych rzeczy
  • Wartości, jakimi kieruję się w biznesie: pasja, ciekawość, współpraca, niezależność
  • Motywuje mnie: nowe wyzwania
  • Kobieta, którą podziwiam: niekwestionowanie Maria Skłodowska-Curie
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kobieta

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronakobiet.pl Strona Kobiet