Jasno komunikuj swoje cele
Do wielu nieporozumień, zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym, dochodzi z powodu braku jasnych komunikatów. Dlatego warto starać się jasno i klarownie komunikować, co chcemy osiągnąć oraz w jaki sposób.
Bądź konkretny – miej swój cel i dbaj o jasną komunikację.
Iwona Firmanty
Deleguj zadania
Wiele osób odkładających zadania do zrobienia na później ma poczucie braku czasu. Często wynika to stąd, że bierzemy na siebie zbyt wiele, zamiast poprosić o pomoc innych.
Deleguj to, co możesz – podnoś porzeczkę odpowiedzialności innym współpracownikom lub własnym pracownikom.
Iwona Firmanty
Rób cotygodniowe retrospektywy
Dobrym nawykiem jest stosowanie cotygodniowych retrospektyw na wzór sprintów z branży nowych technologii. Warto przejrzeć zadania, które były zaplanowane na dany tydzień i sprawdzić, co udało się zrealizować, z czego można zrezygnować, a co czeka na zrobienie.
Rób cotygodniowy przegląd spraw – to, co udało się już zrobić, to, co jest to zrobienia, to, co do archiwum i to, co do wyrzucenia/ utylizacji.
Iwona Firmanty
Odróżniaj czas subiektywny od obiektywnego
Często wydaje nam się, że poświęcamy na coś dużo czasu, podczas gdy tak naprawdę jego lwią część pochłaniają inne zajęcia. Dlatego dobrze jest robić coś z przysłowiowym zegarkiem w ręku, pilnując, aby nie ulec takim rozpraszaczom, jak media społecznościowe.
Pamiętaj o dwóch pojęciach: czasie obiektywnym (według twojego przełożonego) i czasie subiektywny (twojej ocenie czasu).
Iwona Firmanty