Kampania Google Ads – czy warto z niej korzystać?

Materiał informacyjny GEBUKO
Udostępnij:

Większość marek rozwija swój biznes w Internecie, dla niektórych jest to jedyne medium, zarówno działalności, jak i marketingu. Wielu z nich decyduje się na reklamę w mediach społecznościowych oraz poprzezkampanie Google Ads. Kampanie Google Ads umożliwiają przedsiębiorcom rozwinięcie firmy, zwiększenie sprzedaży oraz poszerzenie grona klientów.

Co to Google Ads?

To system reklamowy, który umożliwia reklamę w Google. W jego skład wchodzą różnorodne działania marketingowe wykorzystujące słowa kluczowe, filmy oraz inne dostępne elementy, które służą do przyciągania uwagi internautów. W przypadku kampanii Google Ads przedsiębiorca ponosi koszty dopiero w momencie kiedy użytkownik kliknie w reklamę.

Typy kampanii Google Ads

Korzystanie z Google Ads rozpoczynamy od wyboru celu i typu kampanii. Typ kampanii Google Ads dopasowujemy do naszych celów, strategii oraz ilości czasu, jaką chcemy poświęcić na prowadzenie kampanii. Wyróżniamy 8 typów kampanii Google Ads, które różnią się od siebie sposobem i miejscem wyświetlania

Google Ads - kampanie w sieci wyszukiwania: reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania

Kampanie w sieci wyszukiwania polegają na wyświetlaniu reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania. W ten sposób możesz docierać do użytkowników, którzy poszukują produktów oraz usług z Twojej branży. Kampanie w sieci wyszukiwania sprawdzą się, jeżeli naszym celem jest zwiększenie liczby potencjalnych klientów, liczby transakcji lub natężenia ruchu w witrynie.

Google Ads - kampanie w sieci reklamowej: reklamy graficzne w witrynach

Kampanie w sieci reklamowej polegają na wyświetlaniu atrakcyjnych wizualnie reklam odbiorcom z naszej grupy docelowej podczas korzystania z milionów witryn i aplikacji oraz z usług należących do Google, m.in. YouTube. Kampanie w sieci reklamowej to doskonały sposób na poszerzanie zasięgów i przyciąganie uwagi odbiorców. Wyróżniamy elastyczne reklamy displayowe oraz reklamy graficzne.

Google Ads - kampanie wideo

Kampanie wideo umożliwiają wyświetlanie reklam podczas odtwarzania filmów w serwisie Youtube i na innych witrynach. Ten typ kampanii Google Ads zwiększa świadomość marki, zwiększa ilość konwersji i zakupów. Wyróżniamy 5 rodzajów kampanii wideo:

· Reklamy In-Stream**możliwe do pominięcia** – pojawiają się przed, w trakcie i po filmie, użytkownik po 5 sekundach może ją pominąć;

· Reklamy In-Stream**niemożliwe do pominięcia** – trwają maksymalnie 15 sekund, a użytkownik nie ma możliwości ich pominięcia;

· Bumpery reklamowe – to format reklam, która trwa 6 sekund;

· Reklamy video Discovery - ten typ reklam wyświetla się jedynie w serwisie Youtube.

· Reklamy Out-Stream - to rodzaj reklam, który wyświetlany jest w witrynach oraz aplikacjach należących do sieci partnerów wideo Google.

Google Ads - kampanie produktowe

Kampanie produktowe wyświetlają informacje o produktach, dzięki temu idealnie nadają się dla sprzedawców, którzy chcą zwiększyć popyt na swój asortyment produktów. Dzięki kampaniom produktowym reklamy wyświetlają się w wyszukiwaniach i zakładce Zakupy.

Google Ads - kampanie promujące aplikacje

Kampanie promujące aplikację pomagają w zwiększaniu ilości użytkowników danej aplikacji.

Google Ads - kampanie lokalne

Kampanie lokalne pomagają w przyciąganiu nowych klientów do sklepu oraz na wydarzenia. Kampanie lokalne Google Ads umożliwiają przekazanie potencjalnym klientom informacji, które są potrzebne do podjęcia decyzji o tym, kiedy i w jaki sposób odwiedzić sklep.

Google Ads – kampanie inteligentne

Kampanie inteligentne pomagają w automatyzacji reklam i rozpoczęciu reklamowania się za pomocą kampanii Google Ads. Google dobiera optymalne ustawienia na podstawie informacji o firmie i kilku reklam.

Google Ads - kampanie Performance Max

Performance Max to nowy typ kampanii, który służy do realizacji określonych celów. Umożliwia reklamodawcom stawiającym na skuteczność, dostęp do wszystkich zasobów reklamowych Google Ads w ramach jednej kampanii.

Kampania Google Ads krok po kroku

Przygotowując każde działania reklamowe powinniśmy rozpocząć od stworzenia planu marketingowego, w którym określimy m.in. cel, grupę docelową, kanały promocji. Jak stworzyć kampanię Google Ads krok po kroku? W pierwszym etapie tworzymy nową kampanię Google Ads, wybieramy cel, typ kampanii oraz nadajemy nazwę. Następnie zajmujemy się szczegółowymi ustawieniami kampanii. Określamy lokalizację, języki oraz grupę docelową. Następnie określamy budżet i model optymalizacji stawek. Ostatnim etapem jest konfiguracja grup reklam. Możemy stworzyć reklamy standardowe oraz dynamiczne. Następnie tworzymy treść reklamy, wybieramy adres URL strony docelowej oraz treść nagłówka i właściwej reklamy. Po kliknięciu gotowe możemy dodać kolejne reklamy.

Współczynniki kampanii Google Ads

Aby odpowiednio skonfigurować kampanię i osiągać jak najlepsze wyniki warto poznać współczynniki w kampaniach Google Ads:

· Kliknięcia – to akcja podjęta przez użytkownika, który przeszedł z reklamy do strony docelowej.
· CTR – wskazuje, ilu użytkowników zdecydowało się przejść do witryny za pomocą reklamy.
· CPC - średni koszt kliknięcia, czyli kwota, którą trzeba zapłacić.
· Konwersje – użytkownik podjął działanie cenne dla firmy.
· Współczynnik konwersji - liczba konwersji podzielona przez wszystkie interakcje związane z reklamą.

Chcesz stworzyć skuteczną kampanię Google Ads, która zrealizuje wszystkie Twoje cele? Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia specjalistów z agencji marketingowej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Więcej informacji na stronie głównej Strona Kobiet
Dodaj ogłoszenie