Zdjęcie wykonane przez kaliszankę Aleksandrę Wierzbowską na okładce "National Geographic"
Projekt Morskie Opowieści zakładał przejście całego wybrzeża Polski, od Świnoujścia po Piaski. To w sumie 580 km marszu w 32 dni - od 6 września do 7 października.
- Moim zadaniem była dokumentacja filmowo-fotograficzna. Dominik Szczepański odpowiadał za teksty, w tym także za ten, który pojawił się w "National Geographic". W drodze odbywaliśmy wiele spotkań z rybakami, biologami, muzykami szantowymi i innymi ludźmi morza, starając się zrozumieć Bałtyk, ze szczególnym naciskiem na problemy ekologiczne. Celem było zwiększenie świadomości
- wyjaśnia Aleksandra Wierzbowska.
Zobacz wyjątkowe zdjęcia autorstwa Aleksandry Wierzbowskiej:
Teksty oraz zdjęcia pojawiały się na bieżąco, zarówno na kanałach społecznościowych autorów, jak i na różnych portalach, w tym National Geographic. Co tydzień realizowany był także jeden odcinek dla Dzień Dobry TVN, który był relacją z minionych dni.
Jak widać, materiał został doceniony na tyle, że "National Geographic" zdecydowało się uczynić go tematem styczniowego numeru, a jedno ze zdjęć wykonanych przez Aleksandrę Wierzbowską trafiło na okładkę.
Aleksandra Wierzbowska jest absolwentką III LO im. Mikołaja Kopernika, fotografką, dokumentalistką i podróżniczką (choć nie przepada za tym określeniem), głównie skupioną na świecie outdoorowym oraz reportażu społecznym.
- Od ponad 6 lat niemalże bezustannie przebywam w drodze, realizując projekty wyprawowe oraz komercyjne od zimowej długodystansowej jazdy rowerem przez Bałkany, przez długodystansowe wędrówki po Islandii, Laponii i Himalajach Nepalu, wspinaczkę wysokogórską, otwieranie nowych rejonów wspinaczkowych na dziewiczych ścianach i tworzenie nowego środowiska wspinaczkowego w ramach międzynarodowej wyprawy "Project Armenia"
- opowiada kaliszanka.
Pani Aleksandra współpracowała m.in. z Sennheiser, Aztorin, Królewskim Towarzystwem Geograficznym, Discovery Channel Polska, TTV (program Polski Świat, część Islandzka), Petzl, Scarpa, Merrell, Cokin, The North Face, Łukasz Supergan i wieloma innymi, dostarczając materiały reklamowe i dokumentalne.
Jej zdjęcia i niekiedy teksty były publikowane m.in. w Squamish Climbing Magazine, The Reykjavik Grapevine, na portalu Wspinanie.pl czy w Taterniku. Jedna z fotografii została wybrana na baner panelu Microlectures organizowanego przez Królewskie Towarzystwo Geograficzne, w ramach którego prezentowany był nowy rejon wspinaczkowy stworzony w ramach Project Armenia.