reklama

Na co zwrócić uwagę, kupując wodę?

Paulina KubiakredZaktualizowano 
freeimages
Jeżeli zależy nam na tym, żeby kupowane przez nas artykuły spożywcze były zdrowe, musimy wyrobić sobie odruch czytania etykiet zawierających skład produktów. To samo dotyczy butelkowanej wody.

Jakie ważne informacje możemy uzyskać, czytając etykiety na butelkach z wodą? Przede wszystkim dowiemy się, z jakiego źródła pochodzi. Choć nazwa często sugeruje miejsce pochodzenia, nie zawsze jest ona zgodna z tym, co dostarcza nam producent. Oprócz źródła, kluczowy jest też skład. Do wyboru mamy zazwyczaj wody nisko, średnio i mocno zmineralizowane. Warto to sprawdzać, jeśli zależy nam na zdrowej diecie.

Jak dobrać wodę?
Jeśli jesteśmy zdrowi, to możemy kupować wody źródlane. Nie zawierają one składników, których picie w nadmiernych ilościach mogłoby nam zaszkodzić. Wręcz przeciwnie, ich zawartość jest odpowiednia do zapotrzebowania organizmu w codziennej diecie. Wody źródlane są wodami nisko-zmineralizowanymi o zawartości składników mineralnych ok. 200-500 mg/dm3, co oznacza że mogą być stosowane zawsze.

Jeżeli jesteśmy na specjalnej diecie, wykluczyliśmy całkowicie nabiał, bądź mamy problemy z osteoporozą, sięgajmy po wody zawierające więcej wapnia. Pierwiastek ten przyczynia się do właściwego przekazywania impulsów nerwowych, dlatego jego zalecane dzienne spożycie wynosi 1-1,5 g. Pamiętajmy jednak, że gdy cierpimy na nadciśnienie, takiej wody należy unikać.

Jaka woda dla dzieci?

Przede wszystkim, nauczmy dzieci pić wodę! Jeśli już wyrobimy w nich ten nawyk, najbezpieczniej jest podawać im wodę źródlaną lub mineralną niskozmineralizowaną, niskosodową bądź niskosiarczanową (poniżej 20 mg/l). Wody te nie wpływają negatywnie na nerki oraz nie podrażniają żołądka. Dzieciom powyżej 3 roku życia zaleca się picie wody średniozmineralizowanej, ponieważ mają one bardziej rozwinięty układ moczowy niż maluchy, oraz większe zapotrzebowanie na makro- i mikroelementy.

Czy woda się psuje?

W momencie zakupu każdego produktu musimy spojrzeć na datę jego ważności. Woda, tak samo jak jedzenie z puszki, makaron czy czekolada takową datę do spożycia posiada. Oczywiście najlepiej wybrać taką, której termin ważności jest jak najodleglejszy. Jeśli otworzymy już butelkę, wodę należy wypić w ciągu 12 godzin. Najlepiej przechowujmy ją w chłodnym miejscu.


Zobacz także:

Co i ile pić, aby zaspokoić pragnienie w trakcie upałów?

Źródło:
TVN

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
Malwa

Przede wszystkim zwracam uwagę na smak, a potem na pochodzenie. Pod tymi względami mój numer jeden to cisowianka. Nie zajeżdża mułem, a jest wydobywana w Polsce. Lepiej wspierać rodzimą firmę niż zagraniczne koncerny.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3