Sklepy wystartowały z ofertą do szkoły już na początku sierpnia i prześcigają się w ofercie. Ogromny wybór artykułów dla uczniów można kupić już we wszystkich sieciach handlowych. Sprawdziliśmy, jaka jest tego roczna moda szkolna.
Liczy się modny design
- U nas, w sieci salonów Empik, zaczął się już szkolny ruch. Szczególnie rodzicom zależy na wcześniejszym przygotowaniu swoich dzieci do szkoły, żeby uniknąć kolejek i nerwowej atmosfery tuż przed 1 września. Oczy uczniów kuszą u nas w tym roku cztery modne kolekcje: Aztec, Dżungla dedykowane szczególnie dziewczynkom oraz Moro i National Geographic dla chłopców. Różnią sie motywami zdobniczymi i składają z wielu elementów niezbędnych każdemu dziecku w szkole. Nadal cieszą się też popularnością zdobnicze motywy kwiatowe, owocowe czy z bajkowymi postaciami lub z bohateramifilmów, komiksów czy motoryzacją. Od kilku lat panuje moda na jednolity styl w wyprawce szkolnej, stąd kolekcje, w skład których wchodzą między innymi zeszyty, notatniki, plecaki, kubki, pojemniki na żywność, piórniki mają jednakowy design. Taka jest moda - tłumaczy sprzedawca Rafał, pracujący w salonie Empik w Galerii Korona Kielce.
Na fali sportu
Cały dział przeznaczył na wyposażenie dla uczniów hipermarket Tesco Extra, znajdujący się w Galerii Echo w Kielcach.
- Mamy dla uczniów tysiące produktów. Od ołówka zaczynając, na kompletnym stroju uczniowskim kończąc. Jednym słowem, już w tej chwili można szybko skompletować u nas dla dzieci wszystko, co niezbędne jest w szkole - mówi Michał Dybka, pracownik działu szkolnego w hipermarkecie Tesco Extra.
Wśród klientów działu szkolnego są na razie głównie rodzice z młodszymi dziećmi, ponieważ maluchom wyraźnie śpieszy się do szkoły.
- Tak jest co roku. Zmienia się tylko moda, a wpływ na nią mają przede wszystkim ważne wydarzenia. Ten rok obfituje w sportowe spektakle, stąd na seriach artykułach szkolnych dużo jest takich właśnie motywów. Szczególnie chłopcy preferują utrzymane w sportowym stylu plecaki szkolne, torby z wizerunkami słynnych piłkarzy, zeszyty. Widać, że mistrzostwa Euro 2016 wywarły spory wpływ także i na tę branżę - dodaje sprzedawca w Tesco Extra.
Jakie są tegoroczne hity do szkoły? - Przede wszystkim wygodne i ładne. Producenci, ale i rodzice dbają o to, żeby zachęcić dzieci do szkoły w każdy możliwy sposób. A nauka jest przyjemniejsza, gdy odbywa się w przyjemnym otoczeniu. Stąd wygodne plecaki na kółkach, ergonomiczne kształty toreb, zaopatrzonych w mnóstwo przegródek, kieszeni, przyborów, praktyczne kubki i pojemniki na żywność. Wyprawka szkolna to także najmodniejsze, wygodne obuwie, spodnie, bluzy, kurtki.
- Rodzice nie szczędzą pieniędzy, żeby mocno zmo-tywować dzieci do pilnej nauki, licząc, że zaspokojenie ich wszystkich potrzeb przełoży się na postępy w edukacji. Czy tak jest, musi sobie odpowiedzieć każdy rodzic. Jedno jest jednak ważne. Dziecko powinno mieć zaspokojone potrzeby, ale nie należy z tym przesadzać. Obawiam się jednak, że w tym roku w związku z programem 500+ rodzice i dzieci mogą zaszaleć finansowo i na tym polu - mówi psycholog Katarzyna Pawlusek.
Ile kosztuje wyprawka szkolna?
Ceny wyprawki mogą kształtować się różnie. Zależą między innymi od wieku dziecka, jakości przyborów szkolnych i fantazji ich producentów, W ubiegłym roku na wyposażenie ucznia do szkoły trzeba było wydać minimum 300 złotych, nie licząc podręczników. Im starsze dziecko, tym więcej to kosztuje, ponieważ książki są droższe, a wymagania młodzieży, zwłaszcza te dotyczące ubioru i akcesoriów są większe. Górna granica wydatków przekracza nawet 2000 złotych. W tym roku wydatki mogą ukształtować się na podobnym poziomie.