Spis treści
Kiedy startują poświąteczne wyprzedaże?
Pierwsze obniżki cen podczas wyprzedaży poświątecznych pojawiają się 27 grudnia i trwają średnio do końca stycznia. Promocje oferują zarówno sklepy stacjonarne, jak i internetowe. Sprzedawcy wówczas chcą szybko pozbyć się zalegających zapasów, by zrobić miejsce na nowości.
Na poświątecznych wyprzedażach kupisz niemal wszystko
Zastanawiasz się, co można kupić na poświątecznych wyprzedażach? Odpowiedź brzmi: prawie wszystko! Bardzo chętnie kupowanymi produktami są sprzęty AGD i RTV, elektronika, odzież, obuwie, produkty kosmetyczne, perfumy i artykuły do wyposażenia domu.
Wiele osób czeka na wyprzedaże jak na przyjemność, a niekoniecznie okazję do nabycia niezbędnych rzeczy. Można to wyjaśnić zjawiskami, zachodzącymi w organizmie, ponieważ poprzez zakupy nasz mózg wydziela tzw. hormon szczęścia, czyli serotoninę, a „upolowanie” okazji wyzwala adrenalinę. Efekt lepszego samopoczucia podczas zakupów dają też endorfina oraz dopaminy.
Poświąteczne wyprzedaże okazją dla oszustów
Podczas wyprzedaży warto uważać na to, by nie zostać „złowionym” przez cyberprzestępców. Wyprzedaże w internecie to okazja dla oszustów stosujących phishing. Na czym to polega? Możemy otrzymać wiadomość e-mail, SMS czy wiadomość w mediach społecznościowych, które będą nas zachęcać do podjęcia określonych działań. Przykładowo, jest to SMS, informujący o konieczności dodatkowej zapłaty za przesyłkę internetową.
Ponadto podczas zakupów internetowych należy uważać, jakie strony się odwiedza. Nie klikajmy w podejrzane linki. Uwagę powinny zwrócić też skrócone adresy www oraz takie, w których znajdują się przejęzyczenia lub literówki.
Jak bronić się przed zakupowym szaleństwem? Na to uważaj
Sklepy stosują różnorodne triki, by zachęcić do skorzystania z promocji. Nie zawsze jednak te sposoby są rzeczywiście okazjonalne dla konsumenta. Na co zwrócić uwagę?
Cena przed promocją. Sprzedawcy często zawyżają ceny przed okresem wyprzedaży, aby obniżka wyglądała bardziej atrakcyjnie. Zawsze warto sprawdzić historię cen produktu.
Ograniczona dostępność. Hasła typu „tylko dziś!” czy „ostatnie sztuki!” mają wywołać w nas presję czasu i strach przed utratą okazji. W rzeczywistości często produkty bywają dostępne jeszcze długo po rzekomo „ostatecznej” wyprzedaży.
Skomplikowane zasady promocji. Wielopoziomowe rabaty, np. „kup 3, zapłać za 2”, mogą prowadzić do wydawania większych kwot, niż pierwotnie planowaliśmy.
Cenę obniżoną do 99,99 zł postrzegamy jako znacznie niższą niż 100 zł. To prosta sztuczka, która skutecznie działa na naszą podświadomość.
Podczas zakupów internetowych zwróć uwagę na cenę wysyłki. Rozbicie kosztów na cenę produktu oraz cenę wysyłki ma zwrócić większą uwagę na tę pierwszą.
Uważaj na raty! Rozbicie ceny na kilka mniejszych kwot może być mylące.
Widzisz, że sklep podaje cenę produktu, porównując ją do ceny u konkurencji? Ma to dać ci poczucie, że nie warto porównywać cen, co nie jest prawdą.
Produkty oferowane w zestawie mogą być kuszące, ale warto na nie uważać. Nie zawsze taka obniżka rzeczywiście jest opłacalna.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Stronę Kobiet codziennie; Obserwuj StronaKobiet.pl!