A może frytki do tego?
Znamy to z restauracji fast food. Kupujemy hamburgera, a obsługa proponuje nam dodatkowe frytki. Taki zestaw jest zazwyczaj atrakcyjny cenowo. Podobnie działają sklepy internetowe sugerując, że do zakupionego przez nas telefonu znakomicie nadałyby się dodatkowe słuchawki, futerał i karta pamięci.
W magazynie zostały tylko 3 sztuki! Oferta ograniczona w czasie!
Informacja o tym, że za małą chwilę wypatrzony przez nas produkt zostanie wyprzedany, znacznie przyspiesza decyzję o zakupach. Po transakcji rzadko wracamy na stronę przedmiotu, który na ogół jest wciąż dostępny, mimo naglącego komunikatu. Podobnie działają na nas wszystkie oferty "ograniczone w czasie" - śpieszymy się aby zakupić produkt w możliwie najlepszej cenie.
Zaoszczędzisz 34%!
Nasza niechęć do ponoszenia strat sprawia, że każda oszczędność wydaje się atrakcyjna. Produkt, który od początku kosztował 70 zł wydaje nam się mniej atrakcyjny od tego, który wcześniej kosztował 100 zł i potaniał o 30 zł - mimo, że za oba zapłacimy tą samą kwotę.