ZOBACZ:
Pokaz 4F Kolekcji Olimpijskiej Rio 2016
(Dostawca: x-news)
Kielczanin Igor Klaja, twórca i prezes firmy OTCF, do której należy marka 4F, ubierająca od kilku lat polskich sportowców na najważniejsze imprezy światowej rangi, odniósł gigantyczny sukces w biznesie. Pokazał, że polska marka odzieżowa może stawać w szranki z największymi, uznanymi na świecie, producentami odzieży sportowej i w tej konkurencji odnieść sukces.
Marka 4F, należąca do spółki OTCF, producenta i dystrybutora odzieży i sprzętu sportowego, której twórcą jest kielczanin Igor Klaja, zaledwie 40-letni przebojowy biznesmen, robiący w ostatnich latach zawrotną karierę na rynku, ubiera w tym roku polską reprezentację olimpijczyków na igrzyska w Rio de Janeiro, rozpoczynające się 5 sierpnia.
Młody biznesmen pochodzi z Kielc. Jego ojciec Józef przez wiele lat był dziennikarzem i sekretarzem redakcji „Słowa Ludu”. Mama Igora Klai - Izabela była kielczanką. Przez bardzo długi okres była kierowniczką ogromnego jak na owe czasy firmowego salonu obuwniczego Radoskór, mieszczącego się przy ulicy Paderewskiego, wówczas Mariana Buczka.
Słynęła z doskonałej organizacji pracy w handlu i dużego zmysłu biznesowego. Te talenty, jak wspominają przyjaciele rodziny państwa Klajów, odziedziczył Igor. Z natury spokojny, wzorowo poukładany człowiek, miał także zacięcie do przedsiębiorczości. Kochał również sport, a szczególnie tenis ziemny, który dość długo, bo do początków lat 90. XX wieku, trenował w Kielcach, chociaż narty, rower górski, później nurkowanie i jazda na longboardzie także mocno go pochłonęły.
Skończył I Liceum Ogólnokształcące imienia Stefana Żeromskiego. Po maturze pożegnał się z Kielcami i wyjechał na studia do Krakowa. Tam ucząc się w Wyższej Szkole Handlowej w Krakowie, z racji sportowych zainteresowań pracował również w sklepie sportowym. Był szeregowym pracownikiem, ale szybko wyczuł rynek i zajął się dystrybucją śpiworów i ubrań z polaru do innych sklepów w Polsce. Na początek robił to pod szyldem krakowskiego sklepu, później zrodził się z tego pomysł na własny biznes i zaczął sprzedawać odzież pod swoją własną najstarszą marką Out-horn do dużych sieciówek, jak Tesco, Carrefour, Geant.
Potem przyszła pora na założenie specjalistycznych sklepów. W 2007 roku powstał pierwszy sklep 4F, mieścił się w Kielcach przy ulicy Zagórskiej. Takie były początki marki 4F. W tej chwili na terenie Polski ma już ona ponad 200 sklepów firmowych, ale otwiera także swoje salony w Czechach, Serbii, na Łotwie i Słowacji, a we wrześniu kolejne trzy salony w Rumunii. W ten sposób, sondując rynki środkowowschodnie, sonduje rynek, by pojawić się w kolejnych krajach europejskich. W planach jest także podbój rynku amerykańskiego.
Marka 4F ubiera wielu polskich sportowców. Jest oficjalnym partnerem: Polskiego Komitetu Olimpijskiego, Polskiego Związku Narciarskiego, Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego, Polskiego Związku Lekkiej Atletyki. Ubierała reprezentację Polski na Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Vancouver w 2010 roku, Letnie Igrzyska Olimpijskie w Londynie 2012 oraz na Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Soczi w 2014 roku. W tym roku polscy zawodnicy wystąpią w jej strojach na Letnich Igrzyskach Olimpijskich w Rio de Janeiro. W ubraniach marki 4F wystąpią także paraolimpijczycy. W 2018 roku marka zaprezentuje się na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Pyeongchang. W Rio marka 4 F ubierze także reprezentacje Serbii i Łotwy. Coś takiego nie zdarzyło się jeszcze nigdy, by polska firma ubierała inne reprezentacje i stawała do walki na rynku z takimi potęgami, jak Nike, Adidas czy Puma.
Przygotowanie kolekcji do Rio trwało rok. Odzież dopasowana jest do klimatu Brazylii i odporna na duże wahania temperatury.
ZOBACZ TAKŻE:
Prezes 4F: Po raz pierwszy polska firma ubiera trzy reprezentacje. Sukcesem będzie, gdy ubierzemy Amerykanów, Niemców i Włochów
(Dostawca: x-news)
4F - co to za marka?
4F - polska marka odzieży i akcesoriów sportowych, należąca do spółki OTCF, dawniej spółki Outhorn. Powstała w 2007 roku w Wieliczce koło Krakowa. Jej założycielem i właścicielem jest kielczanin Igor Klaja.
Marka dynamicznie zwiększa liczbę swoich salonów ze sprzętem i akcesoriami sportowymi. W Polsce istnieje ich już ponad 200. Są także prawie w każdym kraju Europy Środkowo-Wschodniej. Plany 4F dotyczą też w przyszłości Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej.
Biznes
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Wielki powrót Ireny Santor na salony! Wszyscy patrzyli tylko na nią | ZDJĘCIA
- Pogrzeb Jadwigi Barańskiej w USA. Poruszające sceny na cmentarzu | ZDJĘCIA
- Gojdź ocenił nową twarz Edyty Górniak. Wali prosto z mostu: "Niech zmieni lekarza!"
- Na górze paryski szyk, a na dole… Nie uwierzycie w to, jak Iza Kuna wyszła na ulicę!