„1 kobieta na 10 jest ofiarą przemocy. Jeśli jesteś ofiarą lub świadkiem, wykręć numer 3919"
Camaïeu w swojej kampanii społecznej porusza bardzo ważny temat – przemocy domowej. Chce dotrzeć do jak najszerszego grona ludzi we Francji i edukować ich na ten temat. Wiele ofiar nie wie, gdzie się zwrócić o pomoc. W tym celu marka stworzyła specjalne koszulki z wydrukowanym numerem telefonu „3919”
– Bezpłatny i anonimowy numer jest wciąż za mało znany, zwłaszcza wśród osób, które najbardziej go potrzebują, ponieważ kobiety będące ofiarami przemocy domowej mogą być bardziej odizolowane społecznie niż inne – tłumaczy Camaïeu.
Przemoc w rodzinie – kiedy i gdzie szukać pomocy?
O przemocy w rodzinie mówimy, gdy jeden z jej członków próbuje w fizyczny lub psychiczny sposób zdominować drugą osobę – są to zamierzone działania wykorzystujące fizyczną przewagę napastnika, szantaż...
Krytyka kampanii przez organizację Lionesses
Działania marki odzieżowej nie wszystkim się spodobały. Jasne stanowisko w tej sprawie zajęła organizacja Lionesses, która zajmuje się pomocą ofiarom przemocy domowej we Francji.
„Wiele kobiet nie skarży się, gdy są popychane na ziemię, trzymane godzinami za nadgarstki, zamykane w toalecie lub bite tam, gdzie nie widać. To większość przypadków przemocy wobec kobiet” - podkreśla Lionesses.
Użytkownicy internetu krytycznie wypowiedzieli się również na temat tej akcji. Sugerowali, że jest ona w złym guście i kompletnie nie widzą związku pomiędzy modą a tak ważnym tematem, jakim jest przemoc domowa.
Dodatkowo autorom kampanii zarzuca się, że zdjęcia pobitych kobiet mogą przywołać traumatyczne wspomnienia u ofiar.