Znamy finalistki XI edycji konkursu Bizneswoman Roku oraz ich przedsięwzięcia – od upcyklingu po alternatywę dla filtrów UV

DM
Poznaliśmy listę finalistek w kategoriach otwartych XI edycji konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku – najstarszej i największej inicjatywy, w której nagradzane są przedsiębiorcze Polki. Wśród odważnych biznesowych i społecznych projektów znalazły się między innymi kraftowe herbaty w ekologicznych opakowaniach, rewolucyjna platforma upcyklingowa, która zmienia sposób myślenia o odpadach czy innowacyjna UVERA, która w przeciwieństwie do standardowych filtrów UV nie niszczy morskiego ekosystemu.

W konkursie mogą zaistnieć zarówno duże firmy, które osiągają przychód powyżej 10 milionów złotych rocznie, jak i start-upy czy niewielkie, lokalne biznesy, które pozwalają kobietom spełniać się zawodowo i realizować własne pomysły. Start w prestiżowym konkursie Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką Bizneswoman Roku pozwala nie tylko rozwinąć swoją działalność kobietom z różnych regionów kraju, ale też zaistnieć na zagranicznych rynkach oraz pozyskać nowych inwestorów.

Finalistki tegorocznego konkursu Bizneswoman Roku są doskonałą inspiracją dla wszystkich, nie tylko innych kobiet, a ich osiągnięcia dowodem na to, że odwaga i kreatywność to droga do sukcesu. Jestem niezwykle dumny, że Mastercard wspiera inicjatywy, takie jak ten konkurs - promujące nowatorskie pomysły i rozwiązania, powstające pod przewodnictwem kobiet

- mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

Właśnie wyłoniono 19 przedsiębiorczych Polek, które już odniosły duże sukcesy w biznesowych oraz społecznych projektach. Teraz mają szansę zdobyć nagrody w poniższych kategoriach. Laureatki 
XI edycji konkursu Bizneswoman Roku zostaną ogłoszone podczas uroczystej gali 6 marca.

Biznes Roku: Firma Powyżej 10 milionów zł

Antonina Bochińska – Early Stage (Warszawa)
Early Stage to miejsce, w którym dzieci i młodzież w wieku 3-19 lat uczą się języka angielskiego. Podczas kursów wykorzystywanych jest 10 supermocy - to sprawdzone metody na skuteczną naukę. W trakcie zajęć angażowane są wyobraźnia, pamięć i zmysły. Dzięki temu nową wiedzę można przyswoić w naturalny i zgodny z indywidualnym rozwojem każdego dziecka sposób. Early Stage działa na terenie 14 województw w Polsce, a od tego roku szkolnego również na Litwie.

Anna Krajewska – Salad Story (Warszawa)
Salad Story to styl życia. Pomysł zakłada dostęp do smacznego, ale jednocześnie dobrze zbilansowanego i zrobionego z najlepszych składników jedzenia w przystępnej cenie. Ważnym aspektem jest to, że zostaje ono przygotowane przed klientem i na jego zamówienie. Obecnie sieć liczy 45 lokali. Nowy koncept Wrap Me! jest uzupełnieniem oferty szybkiej gastronomii w zakresie zdrowszej i ciekawszej w smaku alternatywny dla osób poszukujących comfort foodu (jedzenia typu kebab).

Agnieszka Pyrich – Konsbud Audio Sp. z o.o. (Warszawa)
Konsbud Audio to firma z 30 letnią historią, posiadająca w swojej ofercie najnowocześniejsze rozwiązania techniczne dostępne w branży audio oraz sprzęt renomowanych, światowych producentów pozwalający na wykonywanie najbardziej złożonych systemów dźwiękowych. Jest jednym z liderów w dziedzinie projektowania, integracji i wykonawstwa kompleksowych systemów: elektroakustycznych, audiowizualnych i multimedialnych, rozgłoszeniowych i bezpieczeństwa oraz broadcastowych. Dzisiaj Konsbud Audio ma za sobą blisko sto instalacji w najbardziej renomowanych instytucjach w Polsce – teatrach, operach, centrach kultury, radiach, telewizjach itp.

Biznes Roku: Firma Poniżej 10 milionów zł

Monika Kowal – SOTI Natural (Warszawa)
SOTI Natural to kraftowe herbaty w wygodnych ekologicznych opakowaniach, które możesz zawsze mieć przy sobie. SOTI Natural to jedyny na świecie napój, który posiada 340 mg antyoksydantów powstałych w wyniku procesu parzenia liści herbaty. Pomaga przyspieszyć metabolizm, 
ma dobroczynny wpływ na cerę, paznokcie, sylwetkę i kondycję włosów. Świetnie orzeźwiają, 
gdyż nie zawiera cukrów, konserwantów oraz słodzików.

Anna Rutkowska – Diduk – MOKOSH (Kazuń Nowy)
MOKOSH Cosmetics produkuje kosmetyki naturalne przeznaczone zarówno do pielęgnacji ciała, 
jak i twarzy. Produkty Mokosh wyróżniają się na rynku: dużą ilością składników aktywnych w składzie pojedynczego produktu, szklanymi opakowaniami z możliwością ich zwrotu do producenta w ramach akcji Zero Waste, pięknymi i intensywnymi zapachami kosmetyków, minimalistycznym designem opakowań, funkcjonalnością produktów oraz możliwością ich łączenia na potrzeby kompleksowej pielęgnacji.

Anna Zdrojewska-Żywiecka – Grupa Wydawnicza Relacja (Warszawa)
Wydawnictwo Mamania powstało po urodzeniu córki i lektury książki „Baby-led Weaning”, która zdaniem założycieli pomogła nie tylko jej rodzinie, ale także innym rodzicom. Innowacyjność wydawanych przez nie książek polega przede wszystkim na tym, że niosą idee, które zmieniają życie tysięcy ludzi. Wydawnictwo działa na skalę ogólnokrajową i dociera do czytelników w całej Polsce 
za pośrednictwem rozwiniętej sieci dystrybucji.

Start-up Roku

Agnieszka Frankiewicz – DEKO EKO (Kraków)
Projekt Deko Eko odpowiada na szereg poważnych problemów współczesnego świata związanych 
z nadmierną ilością śmieci, fundamentalnie zmieniając podejście do odpadów. Jednocześnie oferuje usługi związane z działalnością marketingową i CSR-ową, na które stale rośnie popyt wśród globalnych firm. Dekoeko.com to platforma upcyklingowa, która rewolucjonizuje sposób myślenia 
o odpadach. W jednym miejscu łączy ze sobą designerów, największe firmy i konsumentów, 
aby wspólnie budować gospodarkę cyrkularną.

Katarzyna Przybył - XOXO Solutions (Łódź)
Szybki dostęp do Internetu w 144 krajach z całego świata? Żaden problem! XOXO WiFi jest rewelacyjne, gdy w czasie jednej podróży odwiedzamy klika krajów. Bez żadnej nowej konfiguracji już przy przekraczaniu granicy router przełącza nas do nowego, najmocniejszego lokalnego operatora. XOXO WiFi uniezależnia nas od wolnego, hotelowego WiFi i publicznych hot-spotów. Możemy surfować po sieci odpoczywając na plaży, rozmawiać przez WhatsApp w czasie wycieczki 
czy korzystać z nawigacji w nowym mieście.

Katarzyna Borycka-Kiciak – QASIS Diagnostic (Konstantynów Łódzki)
OASIS Diagnostics rozwija nową innowacyjną metodę diagnostyczną ONIRY, dzięki której możliwe będzie wczesne wykrywanie urazów mięśni miednicy, często towarzyszących porodom siłami natury. W tym celu opracowano urządzenie ONIRY Meter, które działa w połączeniu ze specjalnie zaprojektowaną sondą ONIRY Probe oraz aplikacją interpretującą wynik badania. Dzięki tej metodzie, każdego roku, miliony kobiet będą mogły rodzić bezpiecznie, a urazy powstałe w trakcie porodu będą zaopatrywane szybko i skutecznie, nie wywierając negatywnego wpływu na jakość życia młodych matek i nie czyniąc ich niepełnosprawnymi.

Pomysł na Start/Biznes lokalny

Justyna Borska – JAMINO LTD (Opole)
Firma zajmuje się tworzeniem różnego rodzaju naturalnych poduszek, puf, akcesoriów i zabawek wypełnionych łuskami zbóż, ziołami oraz ziarnami. Od początku marka I Love Grain wykonuje swoje produkty w Polsce, z wykorzystaniem najwyższej jakości materiałów, dbałością o wysoką jakość wykonania, najlepsze komponenty do produkcji i ekologiczne ziarna oraz łuski. Tworzy zgodnie 
z polityką zero waste, dba o każdy szczegół produktu i opakowania.

Julia Święch, Weronika Zimna – Agencja Ogień (Warszawa)
Agencja Ogień powstała z wiary w siłę młodych ludzi. Wspiera ich w rozpoczęciu życia zawodowego 
i znalezieniu dobrej pracy. Jednocześnie pomaga firmom i organizacjom w rekrutacji młodego pokolenia. Chcą by pokolenie Z było świadome swoich możliwości, a organizacje jego potencjału. Ogień to agencja pracy i wolontariatu stworzona przez młodych dla młodych. Wierzy w kompetencje 
i działanie.

Dominika Kolmaga – TaxToday (Warszawa)
Biuro rachunkowe z nowoczesnym podejściem do klienta. Aktualnie obsługuje startupy, działalności gospodarcze i spółki z całej Polski. Misją TaxToday jest edukowanie przedsiębiorców z zakresu podatków, księgowości oraz finansów. Firma przeprowadza szkolenia w programach akceleracyjnych, podczas których tworzone i rozwijane są innowacyjne pomysły biznesowe. Celem firmy jest zrewolucjonizowanie rynku podatkowo - księgowego poprzez maksymalnie uproszczoną komunikację klienta z księgowym, przekazywanie klarownych informacji dotyczących sposobu rozliczania, a także integracji klientów i stworzenie miejsca do wymiany usług.

Magdalena Urbaniak – MaxTractor (Wrocław)
MaxTractor spełnia dwie potrzeby rynku, a konkretnie ludzi. Po pierwsze, konsekwentnie pracuje nad tym, aby zdefiniować na nowo polskie rolnictwo przez zburzenie stereotypów zarówno na temat rolników jako grupy społecznej i kobiet pracujących w branżach postrzeganych wyłącznie dla mężczyzn. Po drugie, stara się edukować - zarówno podczas pracy z klientami jak i podczas wystąpień, warsztatów, konferencji branżę rolną. Komunikuje polskie rolnictwo jako nowoczesne i skuteczne, ale osadzone w ich realiach.

Liderka w Nowych Technologiach

Magdalena Jander – UVERA
UVERA powstała w odpowiedzi na problem, iż filtry UV które stosujemy na co dzień niszczą ekosystem morski. UVERA jest fuzją innowacji, kreatywności oraz interdyscyplinarnego podejścia 
do ochrony skóry przed promieniowaniem słonecznym UVA-UVB-UVC. Misją firmy jest dostarczenie społeczeństwu naturalnych i bezpiecznych substancji kosmetycznych chroniących przed promieniowaniem słonecznym, które jednocześnie zmniejszają negatywny wpływ na środowisko. Budują świadomość społeczną na temat istniejącego problemu - od ryzyka dla zdrowia ludzi 
po zagrożenie dla ekosystemu morskiego.

Anna Ogar – Insignes Labs (Kraków)
Spółka zajmująca się opracowywaniem innowacyjnych komponentów z zakresu chemii specjalistycznej, pozwalających na trwałe i skuteczne zabezpieczanie produktów przed szkodliwym działaniem mikroorganizmów (bakterii i grzybów). Celem spółki jest wdrażanie technologii zmieniających życie ludzi na lepsze poprzez zapewnienie aktywnej ochrony przed niebezpiecznymi mikroorganizmami. Chce, aby kluczową właściwością stworzonego przez nich materiału była jego neutralność wobec ludzi i środowiska. Insignes Labs to coś więcej niż dodatek antymikrobiotyczny, 
to nowa jakość i funkcjonalność.

Zofia Babicka-Klecor – Legal Geek (Sopot)
Legal Geek to kancelaria dedykowana podmiotom z sektora nowych technologii, łącząca prawo 
z technologią. Technologia pozwoliła stworzyć rozwiązanie z obszaru Legal Tech, które łączy wyspecjalizowaną wiedzę i doświadczenie prawników z kancelarii z odpowiednim oprogramowaniem, które poskutkowało powstaniem nowego rodzaju usług prawniczych na polskim rynku. Dzięki proponowanej przez kancelarię technologii możliwe jest tworzenie zindywidualizowanych dokumentów prawnych na najwyższym poziomie w krótkim czasie. Rozwiązanie sprawiło, że profesjonalna obsługa prawna stała się dostępna dla masowego odbiorcy.

Działalność Społeczna

Jadwiga Jagiełło, założycielka Fundacji Wielkie Serce dla Dzieci, jej misją jest wspólne działanie na rzecz dzieci i rodzin, szczególnie tym znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej - objętych działaniami pomocy społecznej, służb wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej. Współpracuje na rzecz dzieci z wieloma organizacjami pozarządowymi oraz 
z instytucjami państwowymi.

Maria Lipiak, Prezes Fundacji Leżę i Pracuję. Fundacja działa od 2017 roku jako przedsiębiorstwo społeczne. Jest również pierwszą agencją marketingową, która powstała 
po to, by dać pracę osobom z niepełnosprawnością ruchową. Pracuje w modelu “mentor + uczeń”, gdzie osoby z niepełnosprawnością pod okiem ekspertów uczą się świadczenia usług marketingowych, np. obsługi mediów społecznościowych, projektowania graficznego czy projektowania stron internetowych. Leżę i Pracuję to nie tylko agencja marketingowa, fundacja i przedsiębiorstwo społeczne – to także permanentna kampania społeczna na rzecz zatrudniania osób z niepełnosprawnościami.

Magdalena Lesiewicz, założycielka i Prezes Fundacji Onkorejs – Wybieram Życie. Fundacja organizuje rejsy dla osób onkologicznych w których do tej pory uczestniczyło już prawie 200 osób, a także cztery ogólnopolskie marsze pt. OnkoRejs Granicami Polski, w których wzięło udział już około 800 osób, pokonując łącznie ponad 120.000 tysięcy kilometrów. OnkoRejs pokazuje też, że nie ważne czy jest się chorym czy zdrowym - warto cieszyć się każdą minutą swojego życia i szkoda marnować cenny czas na negatywne myśli.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronakobiet.pl Strona Kobiet