Polacy są coraz bardziej eko."Pandemia skłoniła nas do refleksji na temat wpływu indywidualnych działań na środowisko"

Maciej Badowski
prawie 60 proc. Polaków deklaruje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy zaczęła bardziej aktywnie dążyć do większej energooszczędności.
prawie 60 proc. Polaków deklaruje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy zaczęła bardziej aktywnie dążyć do większej energooszczędności. Krzysztof Kapica/ Polska Press
Blisko 9 na 10 Polaków uważa, że ma wpływ na rozwiązywanie globalnych problemów społecznych i środowiskowych. - Covid mocno wpłynął na nasze życie i zwyczaje, nie tylko zakupowe- tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Polska Press ekspert.

Jak się okazuje, pandemia skłoniła co drugiego Polaka do refleksji na temat wpływu indywidualnych działań na środowisko. Ponad połowa Polaków deklaruje, że byłaby mniej skłonna kupować produkty firm, które nie podchodzą poważnie do tematu ochrony środowiska oraz odpowiedzialności społecznej- wynika z badania „Wybory Polaków a zrównoważony rozwój”.

Ponadto, niemal co drugi Polak deklaruje, że podczas zakupów dóbr konsumenckich bardziej, niż kiedykolwiek bierze pod uwagę kwestie środowiskowe i ekologiczne oraz jest skłonny zapłacić więcej za produkty, jeśli nadają się one do recyklingu lub zostały wytworzone w sposób przyjazny dla środowiska. Co więcej, 70 proc. ankietowanych oczekuje wprowadzenie przepisów wspierających ekologiczne inicjatywy oraz przyśpieszenie przejścia na gospodarkę niskoemisyjną tj.: farmy wiatrowe, elektromobilność i branże niskoemisyjne.

- Covid mocno wpłynął na nasze życie i zwyczaje nie tylko zakupowe. 48 proc.Polaków potwierdziło w naszych badaniach, że pandemia skłoniła ich do refleksji na temat wpływu indywidualnych działań na środowisko- tłumaczy w rozmowie z AIP Stanisław Kijowski, ING Bank Śląski.

Ekspert przyznaje, że Polacy chętnie segregują odpady, ale też świadomie konsumują. - Większość uważa, że posiada przynajmniej pewien pozytywny wpływ na rozwiązywanie globalnych problemów społecznych i środowiskowych- mówi i dodaje, że co czwarty Polak jest przekonany, że swoimi działaniami może wywierać istotny wpływ na pozytywne zmiany środowiskowe i społeczne.
Z drugiej strony, tylko co dziesiąty Polak nie wierzy w to, że jego działania jako jednostki mogą mieć jakikolwiek wpływ. Prawie połowa badanych potwierdziła, że robiąc zakupy bierze pod uwagę kwestie wpływu na środowisko i ekologiczności produktów.

- Co oznacza, że jako Polacy mamy coraz większą świadomość ekologiczną, a problem ten stopniowo przestajemy traktować jako globalne wyzwanie, ale problem, który dotyczy nas wszystkich- podsumowuje Kijowski.

Co ważne, prawie 60 proc. Polaków deklaruje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy zaczęła bardziej aktywnie dążyć do większej energooszczędności.

IMGW- PIB przedstawiło eksperymentalną długoterminową pogodę na okres od grudnia 2021 do marca 2022 roku.

Jaka będzie zima w tym roku? IMGW przedstawiło eksperymental...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronakobiet.pl Strona Kobiet