Wiele Polek po 45. roku życia jest wykluczonych cyfrowo

Aneta Niezgoda
Archiwum
Aż 2 mln Polek, które ukończyły 45. rok życia nie ma dostępu do Internetu. Bardziej dojrzałe panie mają problem z z najprostszymi aktywnościami w Internecie.

Najnowsze badania wykazały, że aż 2 miliony kobiet w tym wieku jest wykluczonych cyfrowo. Jak wynika z Raportu Aasa – Polki Wykluczone Cyfrowo 2017, opracowanego we współpracy z Kantar Public w Polsce, większość z nich ma problem nawet z najprostszymi aktywnościami w Internecie. Ponad połowa jako niedostateczne ocenia swoje umiejętności związane z obsługą komputera (59 proc.) i wyszukiwaniem informacji w sieci (57 proc.). Najniżej Polki wykluczone cyfrowo oceniają swoje umiejętności w zakresie robienia zakupów przez Internet (78 proc.) i płatności internetowych (73 proc.).

W odpowiedzi na te potrzeby firma Aasa Polska, zleciła badanie opinii dotyczące skali wykluczenia cyfrowego wśród Polek 45+ oraz uruchomiła akcję edukacyjną „Aasy Netu”.

Pozasądowe dochodzenie roszczeń. Kiedy klient i sklep mogą przybić piątkę?

Na potrzeby akcji powstała platforma aasynetu.pl zawierająca bezpłatne materiały instruktażowe, pokazujące jak korzystać z Internetu, pisać maile, wysyłać zdjęcia, prowadzić rozmowy on-line oraz wyszukiwać informacje
w sieci. Zamysłem organizatorów jest także zmotywowanie młodszych pokoleń do czynnego wspierania w nauce swoich mam, babć i sąsiadek.

– Z całym przekonaniem wspieramy inicjatywy, które podnoszą kompetencje i poprawiają poziom wyedukowania konsumentów – podsumowuje Andrzej Roter, Prezes Zarządu Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych, patrona merytorycznego akcji. – W szczególności wiedza z zakresu korzystania z Internetu może stać się użyteczna w bardzo wielu sytuacjach życia codziennego, w tym związanych z zarządzaniem budżetem domowym, dostępem do najlepszych i najtańszych produktów finansowych oraz wymianą opinii pomiędzy konsumentami. Rozwijanie kompetencji w tym obszarze z pewnością będzie sprzyjało nie tylko rozwojowi e-commerce i całej gospodarki, ale też wpływało na poprawę jakości życia – dodaje. 

W Polsce dostęp do Internetu ma tylko 63 proc. społeczeństwa1. Natomiast aktywnych użytkowników e-commerce jest 49 proc., czyli 19,2 miliona. Wartość lokalnego rynku wynosi około 25 miliardów PLN, czyli 6,8 miliardów USD.

aneta.niezgoda@polskapress.pl

Jedna trzecia Polaków nie korzysta z komputera

od 7 lat
Wideo

Czy inflacja jest w odwrocie?

Polecane oferty

* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Trollo
Coś te badania macie lipne. Moja matula lat 62 swobodnie porusza się po necie (płatności, zakupy, wyszukiwarka czy facebook). Miasto 40.000 mieszkańców. Od czasu do czasu tylko ostrzegam ją przed zagrożeniami (żeby nie klikała w linki w mailach, nie otwierała załączników itp.).
Wróć na stronakobiet.pl Strona Kobiet