Wiele Polek po 45. roku życia jest wykluczonych cyfrowo

Aneta Niezgoda
Archiwum
Aż 2 mln Polek, które ukończyły 45. rok życia nie ma dostępu do Internetu. Bardziej dojrzałe panie mają problem z z najprostszymi aktywnościami w Internecie.

Najnowsze badania wykazały, że aż 2 miliony kobiet w tym wieku jest wykluczonych cyfrowo. Jak wynika z Raportu Aasa – Polki Wykluczone Cyfrowo 2017, opracowanego we współpracy z Kantar Public w Polsce, większość z nich ma problem nawet z najprostszymi aktywnościami w Internecie. Ponad połowa jako niedostateczne ocenia swoje umiejętności związane z obsługą komputera (59 proc.) i wyszukiwaniem informacji w sieci (57 proc.). Najniżej Polki wykluczone cyfrowo oceniają swoje umiejętności w zakresie robienia zakupów przez Internet (78 proc.) i płatności internetowych (73 proc.).

W odpowiedzi na te potrzeby firma Aasa Polska, zleciła badanie opinii dotyczące skali wykluczenia cyfrowego wśród Polek 45+ oraz uruchomiła akcję edukacyjną „Aasy Netu”.

Pozasądowe dochodzenie roszczeń. Kiedy klient i sklep mogą przybić piątkę?

Na potrzeby akcji powstała platforma aasynetu.pl zawierająca bezpłatne materiały instruktażowe, pokazujące jak korzystać z Internetu, pisać maile, wysyłać zdjęcia, prowadzić rozmowy on-line oraz wyszukiwać informacje
w sieci. Zamysłem organizatorów jest także zmotywowanie młodszych pokoleń do czynnego wspierania w nauce swoich mam, babć i sąsiadek.

– Z całym przekonaniem wspieramy inicjatywy, które podnoszą kompetencje i poprawiają poziom wyedukowania konsumentów – podsumowuje Andrzej Roter, Prezes Zarządu Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych, patrona merytorycznego akcji. – W szczególności wiedza z zakresu korzystania z Internetu może stać się użyteczna w bardzo wielu sytuacjach życia codziennego, w tym związanych z zarządzaniem budżetem domowym, dostępem do najlepszych i najtańszych produktów finansowych oraz wymianą opinii pomiędzy konsumentami. Rozwijanie kompetencji w tym obszarze z pewnością będzie sprzyjało nie tylko rozwojowi e-commerce i całej gospodarki, ale też wpływało na poprawę jakości życia – dodaje. 

W Polsce dostęp do Internetu ma tylko 63 proc. społeczeństwa1. Natomiast aktywnych użytkowników e-commerce jest 49 proc., czyli 19,2 miliona. Wartość lokalnego rynku wynosi około 25 miliardów PLN, czyli 6,8 miliardów USD.

aneta.niezgoda@polskapress.pl

Jedna trzecia Polaków nie korzysta z komputera

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych (sondaż)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na stronakobiet.pl Strona Kobiet