Dieta w ciąży. Czego nie wolno jeść w ciąży? Fakty i mity

red
Dieta w ciążyNa przestrzeni lat powstało wiele spornych kwestii dotyczących tego, co powinna jeść kobieta spodziewająca się dziecka, a czego kategorycznie ma unikać. Oto 7 mitów na temat odżywiania w czasie ciąży.
Dieta w ciążyNa przestrzeni lat powstało wiele spornych kwestii dotyczących tego, co powinna jeść kobieta spodziewająca się dziecka, a czego kategorycznie ma unikać. Oto 7 mitów na temat odżywiania w czasie ciąży. pixabay
Dieta przyszłych mam wymaga wyjątkowej uwagi. To od prawidłowego odżywiania zależy często prawidłowy rozwój dziecka.

Na przestrzeni lat powstało wiele spornych kwestii dotyczących tego, co powinna jeść kobieta spodziewająca się dziecka, a czego kategorycznie ma unikać. Oto 7 mitów na temat odżywiania w czasie ciąży.


1. Dieta w ciąży. W ciąży trzeba jeść za dwoje

Zapotrzebowanie kaloryczne w ciąży rośnie nieznacznie, a objadanie się w tym stanie grozi otyłością, nadciśnieniem i cukrzycą.

Dieta w ciąży. Ci jeść w ciąży? Czego nie wolno jeść w ciąży?
Dieta w ciąży. Ci jeść w ciąży? Czego nie wolno jeść w ciąży?

2. Dieta w ciąży. Przyszła mama powinna wspomagać dietę sztucznymi suplementami

W czasie ciąży wzrasta zapotrzebowanie na składniki odżywcze. Zbilansowana dieta jest podstawą, jednak dla odpowiedniego rozwoju dziecka należy uzupełnić niedobory w formie dodatkowej suplementacji.

Do najczęściej zalecanych należą: kwas foliowy, witamina D, jod, żelazo, kwas DHA.

3. Dieta w ciąży. Kobiety w ciąży powinny zrezygnować z diety wegetariańskiej

Dieta w ciąży. Wegetarianizm w ciąży

Wegetarianizm w ciąży nie jest zabroniony. Lekarze zalecają jedynie, aby przyszłe mamy niejedzące mięsa pozostawały pod opieką dietetyka oraz regularnie się badały.

4. Dieta w ciąży. Ryby są najlepszym i bezpiecznym źródłem kwasu DHA

Dieta w ciąży. Ryby w diecie ciążowej

Ryby są najbardziej znanym źródłem kwasy DHA, jednak w wyniku zanieczyszczenia środowiska niektóre ryby morskie mogą być skażone toksynami i metalami ciężkimi.

Alternatywnym i bezpiecznym źródłem DHA są algi morskie rodzaju schizochytrium.

Dieta w ciąży. Ci jeść w ciąży? Czego nie wolno jeść w ciąży?
Dieta w ciąży. Ci jeść w ciąży? Czego nie wolno jeść w ciąży?


5. Dieta w ciąży. Kobiety w ciąży powinny pić dużo mleka

Dieta w ciąży. Picie mleka w ciąży

Mleko nie jest potrzebne ani ciężarnym, ani dziecku. Kobieta w ciąży może dostarczać do swojego organizmu niezbędny wapń, jedząc sery, jogurty lub migdały.

6. Dieta w ciąży. Wątróbka w diecie ciążowej.

Dieta w ciąży. Wątróbka jest bogatym źródłem kwasu foliowego niezbędnego w ciąży

Obecnie kobietom spodziewającym się dziecka odradza się jedzeni wątróbki, ponieważ metabolizuje toksyny. Ponadto duża zawartość witaminy A w wątróbce może zwiększać ryzyko nieprawidłowości rozwoju płodu

7. Dieta w ciąży. Kobiety w ciąży powinny używać słodziku zamiast cukru

Dieta w ciąży. Słodzik czy cukier?

Sztuczne substancje zawarte w słodziku mogą mieć negatywny wpływ na prawidłowy rozwój dziecka.


Zobacz także:

7 mitów dotyczący diety w ciąży

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na stronakobiet.pl Strona Kobiet